خبرگزاری کار ایران

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توی کرگ؛

مرادخانی: ارسال آثار گنجینه‌ی موزه به آلمان، برنامه‌ خوبی بود که انجام نشد

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۱۸

تونی کرگ گفت: من یک مجسمه‌ساز ماتریالیست هستم و این نگاه ماتریالیستی مبنای همه زبان‌هاست. بنابراین انگلیسی، آلمانی یا ایرانی‌بودن مطرح نیست و همه از یک ماتریال سر چشمه می‌گیریم.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه آثار تونی کرگ (هنرمند انگلیسی – آلمانی) با عنوان «ریشه‌ها وسنگ‌ها» عصر سه شنبه دوم آبان‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

دراین مراسم که با حضور علی اصغر کاراندیش؛ معاون توسعه مدیریت و منابع، مجید ملا نوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، لادن حیدری مدیرکل دفتر حقوقی و تعدادی از هنرمندان برگزار شد، علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: به مجسمه سازان تبریک می‌گویم که امسال هم هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران برگزار شد و هم میزبان آثارتونی کرگ هستند و با دیدن آثار تونی کرگ به جایگاه او در هنر پی می بریم. تونی کرگ سال گذشته سفری به ایران داشت و قرار شد که نمایشگاهی از آثارش در ایران برگزار شود و این خواست دو طرفه بود.

زارع در ادامه از افشین درم بخش و تیل برکنر؛ مدیر گالری برکنر که برگزاری این نمایشگاه را هماهنگ کردند قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم تونی کرگ گفت: وقتی پیشنهاد برگزاری نمایشگاه در ایران مطرح شد غیرمنتظره بود و برای برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کنم. ما ایران را از راه دور تجربه کرده بودیم اما چند ماه پیش که به ایران آمدم تحت تأثیر مردم و فرهنگ مردم ایران قرار گرفتم.

کرگ در ادامه گفت: من یک مجسمه‌ساز ماتریالیست هستم و این نگاه ماتریالیستی مبنای همه زبان‌هاست. بنابراین انگلیسی، آلمانی یا ایرانی‌بودن مطرح نیست و همه از یک ماتریال سر چشمه می‌گیریم.

تونی کرگ در ادامه افزود: ما به رغم تفاو‌ت‌ها یک ارتباط انسانی با هم داریم و این تجربه من از بازدید از ایران است. خیلی از مجسمه‌سازان ایران را می‌شناسم و کار ما مانند پایه است که با متریال سرو کار دارد.

هنرمند انگلیسی-آلمانی در پایان گفت: از افرادی که برای انتقال مجسمه‌ها به ایران و تمام مراحل برگزاری نمایشگاه فراتر از انجام وظیفه کمک کردند، قدردانی می‌کنم.

مرادخانی: ارسال آثار گنجینه‌ی موزه به آلمان، برنامه‌ خوبی بود که انجام نشد

یوستوس کمپر رایزن فرهنگی آلمان در جمهوری اسلامی ایران در ادامه این مراسم گفت: این نمایشگاه آثار تونی کرگ هنرمندی از آلمان را معرفی می‌کند. مهم نیست او از کجا آمده است، بلکه مهم این است که چه کار می‌کند و کاری که تونی کرگ می‌کند اظهار است. او علاوه بر اینکه مواد را شکل می‌دهد، در آثارش صحنه‌های طبیعی را حفظ و نگهداری می‌کند.

یوستوس کمپر در ادامه گفت: تونی کرگ در آکادمی هنر دوسلدورف و دانشگاه هنر برلین تدریس کرده و رییس آکادمی هنر دوسلدورف بوده و نقش عمده‌ای در آموزش و شکل دادن به ایده‌های نسل‌هایی از هنرمندان آلمانی داشته است.

رایزن فرهنگی آلمان در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر روابط فرهنگی، هنری دو کشور گفت: این نمایشگاه به تقویت ارتباط فرهنگی ایران و آلمان کمک می‌کند و البته همکاری فرهنگی دو کشور سابقه دارد و به حدود 100 سال قبل بر می‌گردد.

علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در ادامه گفت: موزه هنرهای معاصر تهران نقشی را که باید ایفا می‌کرد، الان دارد انجام می‌دهد. نمایش آثار هنرمندان شاخص کشورمان و آثار هنرمندان جهان برنامه‌ای است که در این سال‌ها مورد توجه بوده و البته برنامه‌های دیگری هم در نظر داشتیم که موفق به انجام آن‌ها نشدیم. ارسال آثار خارجی و آثار هنرمندان ایرانی به آلمان و ایتالیا از برنامه‌هایی است که نتایج خوبی برای هنرمندان دارد اما انجام نشد و امیدواریم با پیگیری اداره کل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

مرادخانی در ادامه گفت: موزه هنرهای معاصر تهران جایگاه خوبی دارد و امیدواریم با تداوم این راه اتفاقات خوبی را در آینده شاهد باشیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نمایشگاه آثار تونی کرگ گفت: خوشحالیم که نمایشگاه آثار تونی کرگ از هنرمندان مطرح در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد و نگاه او به طبیعت ایران نزدیک است.

پس از مراسم نمایشگاه «ریشه‌ها و سنگ‌ها» شامل 60 اثر مجسمه و 140 اثر که طراحی روی کاغذ با حضور مدیران و هنرمندان گشایش یافت.

بخش کلیپی در باره تونی کرگ و اجرای تکنوازی کمانچه هادی منتظری از دیگر برنامه‌های افتتاحیه این نمایشگاه بود.

در این مراسم اهل فرهنگ و هنرمندانی از جمله محمود دولت آبادی، حسین محجوبی، علی شیرازی، علی فرامرزی، پریوش گنجی، گیزلا وارگاه سینایی، محسن حسینی، کامبیز درم بخش، محمدرضا فیروزه‌ای، جمشید مرادیان، کورش گلناری، بهداد لاهوتی، نگار نادری پور، محمدرضا ذبیح الله‌زاده، هلیا دارابی و ... حضور داشتند.

نمایشگاه آثار تونی کرگ با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» تا 22 دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز