خبرگزاری کار ایران

بازگشت ارغنون به چرخه تئاتر کشور/شهاب سنگ و خواب خوب خواب آبان روی صحنه می‌روند

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۱۷۴

مجموعه تماشاخانه ارغنون پس از اتمام روند بازسازی و مرمت بنا، از بیستم آبان ماه امسال به طور رسمی فعالیت خود را با آغاز دو اجرا دو نمایش "شهاب سنگ" و "خواب خوب خواب" آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، نمایش «خواب خوب خواب» به نویسندگی و کارگردانی سلیم باشکوه روز‌های پایانی تمرینات را پشت سر گذاشته و از بیستم آبان ماه هر روز به‌جز شنبه‌ها ساعت ١٨.٣٠ به مدت‌زمان ۶٠ دقیقه در تماشاخانه ارغنون اجرا می‌شود.

«خواب خوب خواب» ترسیم هابیل و قابیل یکی از مهم‌ترین اساطیر انسانی است که روایت آن در حصار مکان و زمان خاصی متوقف نمانده است، پرداخت به این اسطوره در کنار پی‌رنگ‌های دیگر که در جریان داستان «خواب خوب خواب» اتفاق می‌افتد نشانی از حضور زنده این اسطوره در زندگی انسان معاصر دارد.

تاکنون حضور بازیگرانی چون؛ مائده قدیری، کیانوش خان محمدی، نرگس هزاره، نیما ذاکر، محمد طایفه، النا آهی قطعی شده است.

همچنین نمایش "شهاب سنگ" به کارگردانی "مهدی گتمیری" نیز همزمان با نمایش "خواب خوب خواب" اجرای خود را در سالن شماره دو عمارت ارغنون آغاز خواهد کرد.

آرمین افتخارزاده، الهه سعدیان، مهدی گتمیری، پویان همتی، مریم فتحی، علیرضا میرزا محمدعلی، هادی طالبی، پریا بیگلری، مهدی بنیادی، ایمان عمویی، هومن لطیفیان، سیدعلی گتمیری، امیر میرزاده، امید احمدی، فرشاد نصیری از جمله بازیگرانی هستند که در "َشهاب سنگ" به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همزمان با شروع اجرا‌ها در سالن شماره دو ارغنون، این عمارت مراحل نهایی آماده‌سازی سالن شماره یک خود را با ظرفیت ۱۴۰ نفر مخاطب پشت سر می‌گذارد. قرار است این سالن نمایشی در مراسمی خاص همزمان با افتتاحیه رسمی عمارت ارغنون میزبان اولین اثر نمایشی خود باشد.

تاکنون هنرمندانی همچون فرهاد ناظرزاده کرمانی، ایرج طهماسب، بهزاد خداویسی، آرش دادگر، رحمت امینی و کاوه سجادی حسینی از روند مرمت و احیای این بنای بزرگ بازدید کرده‌اند.

عمارت ارغنون به تازگی با هدف اعتلای هنر نمایشنامه‌خوانی و همچنین کشف استعداد‌های جوان در عرصه نمایشنامه نویسی فراخوان اولین دوره رپرتوار نمایشنامه‌خوانی ۱۶ در ۱۶ را منتشر کرده و این رپرتوار آذر ماه امسال شروع به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز