خبرگزاری کار ایران

کنسرت رسیتال پروفسور پیانو در تهران+فیلم

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۶۸۴

رسیتال پیانو گوتلیب والیش (پیانیست مطرح اتریشی- ایرانی) با اجرای آثاری از هایدن، لیست، شوبرت و شومان در تالار رودکی تهران روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گوتلیب والیش که یکی از پیشتازان نسل جوان هنرمندان اروپایی و از نوازندگان برآمده از مکتب پیانونوازی وین است، پیش از این نیز، کنسرت‌هایی را در تهران و شیراز روی صحنه برده است. او قرار است این ‌بار روزهای ۱۴ و ۱۵ آذر درسالن رودکی به اجرای برنامه بپردازد.

او در این کنسرت قرار است «سونات برای پیانو در لا بمل ماژور» از ژوزف هایدن، «شش کانسولیشن» از فرانتس لیست، «سه قطعه برای پیانو» از فرانتس شوبرت و «فانتزی در دو ماژور» از روبرت شومان را برای مخاطبان ایرانی‌اش اجرا کند.

والیش در خانواده‌ای اهل موسیقی از پدری اتریشی و مادری ایرانی متولد شد و از شش سالگی وارد دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین شد و سپس تحصیلات خود را در پاریس پی‌گرفت. او تاکنون موفق به کسب جوایز متعددی از مسابقات معتبر نوازندگی پیانو شده است و در ارکسترهای مطرحی چون فیلارمونیک وین، سمفونیک وین، ارکستر جوانان گوستاو مالر، سمفونی ورشو، ارکستر مجلسی اشتوتگارت، ارکسترسمفونی رادیو فرانکفورت، کامراتای سالزبورگ، ارکسترفیلارمونیک سلطنتی لیورپول، ارکستر ملی بی‌بی‌سیولز، ارکستر موسیقی آنجلیکا باروکلس‌ آنجلس، جشنواره زهی لوسرنو ارکستر فیلارمونیک زاگرب، تحت رهبری چهره‌های درخشانی چون جوزپه سینوپولی، دنیسر اسلدیویس، یهودی منوهین، لوئیسلانگری، سِر نویل مارینر، کیریل پترنکو، کریستوفر هاگوود، فیلیپ ِانترِمونت، لارنس فاستر، مارتین هاسل بوخ، علی رهبری، برونو ویلو والتر وِلِر نوازندگی کرده است.

این کنسرت در حالی برگزار می‌شود که قرار است در حاشیه آن از آلبوم «موتسارت لیست» به نوازندگی گوتلیب والیش رونمایی شود. در این آلبوم آثاری از ولفگانگ آمادئوس موتسارت و فرانتس لیست به اجرا در آمده است. این آلبوم شامل «سونات پیانو در سی بمل ماژور (آلگرو، آندانته آموروسو و روندِئو)» ، «فانتزی در دو مینور (آداجیو – آلگرو – آندانتینو – پیوآلگرو – تمپو پریمو)»، «سونات پیانو در دو مینور (مولتو آلگرو، آداجیو، آلگرو آسایی)»، «روندو در رماژور (آلگرو)» همگی از موتسارت و «خاطرات دون ژوان (از فرانتس لیست)» می‌شود.

 گوتلیب والیش در زمینه انتشار آلبوم با ناشران معتبری چون دویچه‌ گرامافون، آلفا کلاسیکز، لین‌ ریکوردز و ناکسوس همکاری داشته است. وی درسال ۲۰۱۰ به عنوان جوانترین استاد دانشگاه موسیقی ژنو برگزیده‌ شد و در سال ۲۰۱۶ دانشگاه هنر برلین او را پروفسور پیانو نامید و در سال ۲۰۱۳ در آکادمی موسیقی فرانتس لیست به سمت استادی رسید.

افزون بر این‌ها او مسترکلاس‌هایی در دانشگاه ایلی ‌نویز، کالج موسیقی ناگویا، کنسواتوار سن‌پترزبورگ و مرکز موتسارت سالزبورگ برگزار کرده است. او همچنین جوایز متعددی از چندین مسابقه بین‌المللی پیانو به دست آورده است که از آن جمله می‌توان به جایزة اول و جایزة بزرگایوو پوگورلیچ از مسابقة استراوینسکی (امریکا) اشاره کرد. او در مسابقه سال ۱۹۹۹ ملکه الیزابت در بلژیک و بیست و یکمین مسابقه  کلارا هاسکیل در وِوِی (۲۰۰۵) فینالیست بود.

کوتلیب والیش چهار آلبوم از کارهای موتسارت و هایدن را با برچسب بریتانیایی لین‌ریکوردز منتشر کرده است. سایر آلبوم‌های او توسط دویچه گرامافون، آلفاکلاسیکز و ناکسوس منتشر شده است.

 فیلم بخشی از اجرای گوتلیب والیش در سال 1393 را اینجا می‌توانید ببینید و بشنوید:

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز