خبرگزاری کار ایران

انتشار نامه‌های پرویز شاپور به فرزندش و رمان بنده جایزه پولیتزر ۱۹۹۷

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۱۱۹

کتاب «خودنویسم را از افتاب پُرمی‌کنم» و رمان «مارتین درسلر» به تازگی منتشر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دو کتاب «مارتین درسلر» و «خودنویسم را از آفتاب پرمی‌کنم» توسط انتشارات مروارید منتشر شدند.

مارتین سلر

کتاب «مارتین درسلر» با زیرعنوان داستان یک خیال‌پرداز آمریکایی نوشته استیون میلهاوزر با ترجمه سیروس قهرمانی توسط انتشارات قهرمانی منتشر شده است.

این کتاب که جایزه پولیتزر را در سال ۱۹۹۷ از آن خود کرده داستان جوانی به نام مارتین درسلر در نیویورک پایان قرن نوزدهم را روایت می‌کند که کار را از پادویی در مغازه سیگارفروشی پدرش آغاز می‌کند و در نهایت به مالکیت هتل درسلر می‌رسد.

پشت جلد کتاب هم می‌خوانیم:

مارتین درسلر برنده جایزه پولیتزر در سال ۱۹۹۷ است. این کتاب شرح سفر اکتشافی و سحرانگیز مارتین نوجوان است که با کار در مغازه سیگارفروشی پدر آغاز می‌شود و به ساختن هتلی غول‌آسا می‌انجامد. جهان مارتین درسلر سرشار از شوق زندگی و رمز و راز است. او همراه با دو زن، یکی واقعی و پرجنب وجوش و دیگری اثیری و بی‌تفاوت، موفق می‌شود آرزوهای قلبی‌اش را برآورده کند. آرزوهایی که دست آخر در آنها مرز بین واقعیت و خیال‌پردازی، بلندپروازی و جنون مخدوش می‌شود.

رمان «مارتین درسلر» با زیرعنوان داستان یک خیال‌پرداز آمریکایی نوشته استیون میلهاوزر با ترجمه سیروس قهرمانی در ۲۹۸ صفحه و ۲۴۰۰۰ تومان توسط انتشارات قهرمانی منتشر شده است.

خودنویسم را از آفتاب پرمی‌کنم

کتاب «خودنویسم را از آفتاب پرمی‌کنم» (نامه‌های پرویز شاپور به فرزندش کامیار)  با گردآوری و تنظیم فرناز تبریزی و کامیار شاپور توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

فرناز تبریزی در  مقدمه کتاب آورده است:

نامه‌ها حکایت هشت‌ سال دوری شاپور از کامیار است که برای ادامه تحصیل به تشویق خود او راهی کشور انگلستان شده بود. از نظر من نامه‌های شاپور حرف‌های صمیمانه پدری است که قصد دارد در زندگی پسرش حضور داشته باشد و نمی‌گذارد دوری راه بین‌شان فاصله ایجاد کند، دیگر آن‌که با توجه به بازه زمانی نسبتا طولانی نگارش آن‌ها می‌شود حدود یک دهه از تاریخ معاصر و روند زندگی برخی از هنرمندان آن دوره را به شکل ضمنی و گزارشی دنبال کرد.

دانستن و خواندن روایت شخصی او از جهان پیرامونش که صدالبته به جهت ویژگی آن به خودی‌خود جذاب است نیز، دارای نکاتی آموزشی برای رسیدن به اهداف شخصی خواننده است.

پشت جلد کتاب هم نمونه‌ای از نامه پرویز شاپور را می‌خوانیم که نوشته است:

… از حال بابات بخواهی بد نیست و سلامت هستم که بزرگ‌ترین نعمت است و کار می‌کنم و خط می‌کشم. البته از تو چه پنهان نوشته‌ها بیشتر توانسته‌اند جای خودشان را بین مردم باز کنند، ولی فکر می‌کنم طرح‌ها هم دیر نشده. اگر چندتای آن‌ها را مجلات معتبر هنری دنیا چاپ بزنند در این‌جا هم آن‌ها را حسابی تحویل‌ خواهند گرفت. ضمنا باز از شما چه پنهان موضوعی که نوشته و طرح‌ها را در نظر من اهمیت می‌دهد این است که کار کردن روی این دو رشته بیکاری جهنمی را تبدیل به لحظات بهشتی می‌کند و همین امر نهایت اهمیت را برای من دارد، زیرا من وقتی کار می‌کنم متوجه گذشت زمان و بدهکاری‌هایم (توضیح‌ ناراحتی‌هایم) نمی‌شوم و روزهایی که بیشتر کار کرده‌ام خوشحال‌ترم و از خودم بیشتر خوشم می‌آید و خلاصه بیشتر خودم را دوست دارم و روزی که کار نکنم از خودم متنفر می‌شوم و کار به بالاتر هم کشیده می‌شود؛ یعنی روزی که کار نکنم با خودم دشمن می‌شوم…

کتاب «خودنویسم را از آفتاب پر می‌کنم» (نامه‌های پرویز شاپور به فرزندش کامیار)  با گردآوری و تنظیم فرناز تبریزی و کامیار شاپور در ۱۹۱ صفحه و به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز