خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذار "ماحی" نوشت:

حق مردم در سینما و اکران کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۳۶۸

سرمایه‌گذار فیلم ماحی همزمان با عرضه این فیلم در شبکه نمایش خانگی یادداشتی انتقادی را منتشر کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی ماحی به کارگردانی داود خیام به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است. روزبه حسینی کارگر، سرمایه‌گذار و مجری طرح فیلم همزمان با عرضه این فیلم در شبکه نمایش خانگی با نگارش یادداشتی از وضعیت سینما گلایه کرد.

متن این یادداشت که در اختیار ایلنا قرار گرفته؛ به شرح زیر است:

 فیلم ماحی به شبکه نمایش خانگی آمد باید خدا را شکر کرد که برخی دوستان در سازمان سینمایی و خارج از سازمان سینمایی که مخالف این اثر بودند، بالاخره نتوانستند جلوی این اثر را بگیرند. از جواد نوروزبیگی؛ تهیه‌کننده عزیز فیلم باید برای کارهای کرده و نکرده تشکر کرد بماند که این فیلم در زمان اکران قربانی فیلم‌های دیگر شد مانند سرنوشت بسیاری از فیلم‌های خوب این روزها.

 از حوزه هنری و شورای صنفی نمایش هم که فیلم را تحریم کردند؛ تشکر می‌کنم. خدا پدر حوزه هنری را بیامرزد. از طرفی ادعای فرهنگی بودن دارد و سنگ فرهنگ کشور را به سینه می‌زند از طرف دیگر دقیقا مثل کسی که از فرهنگ چیزی نمی‌داند و فقط به فکر حیات خودش هست، فیلم‌ها را نابود و خفه می‌کند.

 همه حرف از مردم و حقوق مردم می‌زنند ولی در عمل رفتار دیگری می‌بینیم. مگر فیلم‌های خوب و فرهنگی را همین مردم نمی‌سازند و همین مردم به تماشای آن نمی‌روند، پس چرا در زمان اکران و عرضه فیلم‌ها؛ حق این مردم در سالن‌های سینما نادیده گرفته می‌شود؟

 شعارهایی مانند این که "ما با مردم هستیم و طرفدار حق" کی و کجا به حقیقت و عمل تبدیل می‌شود؟ خیلی دوست دارم ببینم اگر زمانی آثار حوزه هنری از سوی اهالی سینما و مردم تحریم شود حوزه چه برخوردی انجام می‌دهد! حتما می‌شویم جزیی از خز و خاشاک.

  امیدوارم فیلم "زنانی که با گرگها دویده‌اند" که مراحل پایانی تدوین را سپری می‌کند باز قربانی این رفتارها و سیاست‌های غلط دیکتاتوری نشود.

 امیدوارم همه کسانی که با عناوین و نشان‌های مختلف داعیه‌دار حق مردم هستند، واقعا از حق مردم دفاع کنند نه اینکه مردم را پله‌ای برای صعود مالی و مقامی خود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز