خبرگزاری کار ایران

بررسی ۱۰۰ موضوع اندیشه سیاسی در کتاب «آینده علوم سیاسی»

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۵۸۴

کتاب «آینده علوم سیاسی» در انتشارات ثالث منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «آینده علوم سیاسی» نوشته گری کینگ، کای لهمان اشلوزمن و نورمن نای با ترجمه محسن عسکری‌جهقی توسط انتشارات ثالث منتشر شده است.

این کتاب ۱۰۰ مورد از بکرترین و جذاب‌ترین موضوعات میان اندیشمندان علوم سیاسی جهان و مباحثی را که در سمینارها و کنفرانس‌های علمی به آنها پرداخته می‌شود را برای علاقه‌مندان علوم سیاسی گرد آورده است.

برخی از مباحث و مقالاتی که در کتاب «آینده علوم سیاسی» مطرح شده عبارتند از: «سیاست‌مداران هم آدمند»، «طبقه‌بندی پویا و بافت قدرت»، «سرسختی دردسرساز بی‌عدالتی»، «حیوان سیاسی، موجودی تک‌افتاده در جزیره‌ای دورافتاده نیست»، «چه کسی جنگ می‌خواهد»، «شهروند دموکراتیک، اهداف ملی‌گرایانه»، «ریشه انتخاب‌های سیاسی کجاست»، «بررسی نابرابری سیاسی»، «تاثیر مشارکت نابرابر بر نتایج سیاسی»، «سرزمین جنایی پول و سیاست»، «شکاف جهانی‌سازی»، «زمان و اقدام در قرن بیست‌ویکم»، «قانون یا سیاست» و «تولد ناگهانی نهادهای وابسته».

در مقدمه انتشارات راتلیج برای این اثر که پشت جلد کتاب هم آمده است، می‌خوانیم:

گروه نویسندگانی که برای این کار انتخاب شده‌اند نماینده حوزه‌های بسیار گوناگون و متنوعی در رشته علوم سیاسی‌اند، به همین دلیل بر این باوریم نظریات آن‌ها می‌تواند افق جدیدی را در برابر ما بگشاید. از آن‌جا که هدف اصلی این کتاب افکندن نوری بر آینده علوم سیاسی‌ است، برعکس روش‌های مرسوم ابتدا نویسندگان انتخاب شدند، بعد سوالات در اختیار آنان قرار گرفت، درحالی‌که در روش‌های سنتی معمولا یک‌سری موضوعات از پیش تعیین‌شده را به کارشناسان ارائه می‌دهند و از آنها تقاضا می‌کنند تا آن موضوعات را بپرورانند. ما درصدد خلق موضوعات جدید بودیم نه باور کردن و پروراندن موضوعاتی که در گذشته محققان دیگر به آن‌ها پرداخته‌اند.

نویسندگان این مجموعه در نوشته‌های خود مطالب بسیار متنوعی را پوشش داده‌اند. از افراد و خانواده‌ها و گروه‌های اجتماعی گرفته تا بررسی حقوق و قوانین سیاسی، سازمان‌ها، جوامع و ملت‌ها و حتی نظریات سیاسی و صورت‌بندی روانی نظریات مختلف زیر چتر اندیشه‌ورزی نویسندگان این مجموعه قرار گرفته است. چنانچه مقالات این مجموعه دو به دو با هم مقایسه شوند، ممکن است کاملا با هم در تقابل باشند و اندیشه‌های متضادی را مطرح نمایند. برخی دیگر از این مقالات به طور کاملا هوشمندانه‌ای موضوعات و عناصری را به هم ربط داده‌اند که تاکنون تصور می‌شد هیچ ربطی به یکدیگر نداشته‌اند.

کتاب «آینده علوم سیاسی» نوشته گری کینگ، کای لهمان اشلوزمن و نورمن نای با ترجمه محسن عسکری‌جهقی در ۴۴۱ صفحه و به قیمت ۳۴۰۰۰ تومان توسط انتشارات ثالث منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز