خبرگزاری کار ایران

تازه‌های نشر مروارید از برگزیده‌های جشنواره‌های داستانی تا شعرهای روزبه سوهانی

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۴۲۲

دو مجموعه شعر و یک مجموعه داستان تازه در انتشارات مروارید منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دو مجموعه شعر «برسد به استخوان‌هایت» و «دچار» به همراه مجموعه داستان «من هنوز بیدارم» به تازگی توسط انتشارات مروارید منتشر شده‌اند.

من هنوز بیدارم

مجموعه داستان «من هنوز بیدارم» نوشته مریم ایلخان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

این مجموعه داستان ۱۶ داستان کوتاه را شامل می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از: «کارتنک‌ها»، «دست‌هایش، چشم‌هایش، ..»، «سینه خالی بهادر»، «کلاغ» و «مگه من آدم نیستم»

برخی از این داستان‌ها برگزیده‌های جایزه‌های ادبی و داستان‌نویسی همچون «صادق هدایت»، «بیهقی»، لیوار»، «طهران» هستند.

در بخش از داستان «بعضی قصه‌ها این جوری تمام می‌شوند» می‌خوانیم:

«... گفته بود «آفتاب دوای افسردگیه». از آن روز، هر صبح که آفتاب می‌افتاد این‌جا روی تخت، این جمله فراموش‌نشدنی‌اش توی سرم زنگ می‌زد... و من چشم‌ها را می‌بستم. آفتاب صورتم را گرم می‌کرد. یک دست را می‌گذاشتم روی شکمم و دست دیگر را می‌کشیدم روی تخت و هر صبح به هر دو جای خالی، صبح بخیر می‌گفتم. دوای افسردگی مامان برای من کاری نکرد، تا روزی که برای اولین‌ بار بعد از آن شب سیاه، با شنیدن یک جمله از کسی که همیشه کنارم بود و نبود، دلم تکان خورد...»

مریم ایلخان که فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات داستانی است، داستان‌نویسی را به صورت آکادمیک، از سال ۱۳۸۴ و در کنار سیامک گلشیری آغاز کرد و از آموزه‌های پروین سلاجقه هم بهره برده است.

مجموعه داستان «من هنوز بیدارم» نوشته مریم ایلخان در ۱۱۷ صفحه و به قیمت ۱۲۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

برسد به استخوان‌هایت

مجموعه شعر «برسد به استخوان‌هایت» سروده روزبه سوهانی به تازگی توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

این مجموعه شعر که به گفته سوهانی آخرین کتاب یک از سه‌گانه است که با «کشوری با دکمه‌هایی باز» آغاز شد و با «از نامت چند حرف کبود به دهانمان پس داده‌اند» ادامه یاقت دو دفتر شعر به نام‌های «پنج پرنده به آسمان اضافه خواهند شد» حاوی ۳۱ شعر سپید کوتاه و «مثل شبانه‌ای از شاملو، مثل بداهه‌ای از شهناز» حاوی ۲۴ شعر سپید کوتاه را شامل می‌شود.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

روزی خواهد رسید

که مقابل تنم بایستی

و به ماهیانی که حروف نامت را لا به لای استخوان‌هایم

می‌گردانند

نگاه کنی

مجموعه شعر «برسد به استخوان‌هایت» سروده روزبه سوهانی در ۸۷ صفحه و به قیمت ۹۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

دچار

مجموعه شعر «دچار» سروده ایمان صفری به تازگی توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

این مجموعه دو دفتر شعر به نام‌های «دچار» حاوی ۳۳ شعر سپید کوتاه و «چند عاشقانه‌ی سگی» حاوی ۶ شعر سپید کوتاه را شامل می‌شود.

ایمان صفری خود در تعریف واژه دچار نوشته است: دچار که به معنی مبتلا است در ادبیات کلاسیک دارای مفهوم تقریبا محدودی است اما در ادبیات مدرن می‌تواند چهره و معانی مختلفی به خود بگیرد. چراکه دستاورد مدرنتیه چیزهایی به جز عشق کلاسیک بوده است. تنهایی بارزترین دستاورد مدرنیته است و انسان مدرن به خودی خود به آنها مبتلاست. مبتلا به تنهایی، رنج و اندوه.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

درخت‌ها هم

میوه‌های غمگینی می‌دهند

وقتی به تو فکر می‌کنند.

مجموعه شعر «دچار» سروده ایمان صفری در ۷۷ صفحه و به قیمت ۸۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز