خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی مطرح کرد؛

تکریم مفاخر یک ملت بخشی از قدرت نرم یک جامعه است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۹۸۷

وزیر ارشاد معتقد است: تکریم مفاخر یک ملت بخشی از قدرت نرم یک جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی درکنگره آیت الله آقا نجفی همدانی افزود: جامعه‌ای که فرهنگ و تمدن دیرینه دارد و از ارزش‌ها و آیین‌های کهن برخوردار است، قدرت نرم دارد.

وی ادامه داد: سرزمین ایران به‌طور عام و خطه همدان به طور خاص بزرگان زیادی پرورش داده و امروز برای بزرگداشت یکی از این بزرگان گرد هم آمده ایم. ایشان که خاطره می گفت، تاریخ مثل دری گرانبها از زبان‌شان پراکنده می‌شد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اجازه‌های اجتهاد مرحوم آقانجفی را بخوانیم، واژه‌هایی برای ایشان به کار رفته که قابل توجه است و بزرگانی چون آیت‌الله نایینی از ایشان با عباراتی یاد کرده‌اند که بسیار جای تامل دارد. این واژگان خاص هستند.

وی افزود: مرحوم نائینی در اجازه‌نامه اجتهاد این عالم بزرگ بیان می‌کنند «سال‌های طولانی در درس‌های من شرکت کردند برای دانش‌آموختگی و پژوهش تا به اجتهاد رسیدند». در آن دوره ایشان با این عنوان مورد تمجید بزرگان قرار گرفتند.

صالحی گفت: آیت‌الله آقا نجفی مایه مباهات و افتخار ایران و حتی جهان تشیع است. شخصیت و تربیت خانوادگی ایشان خاص بود. ایشان توفیق داشتند در شاخه‌های مختلف دانشی در محضر بزرگان علم آموزی کنند.

وی افزود: مرحوم آقا نجفی در زیست بومی خاص چنین هویتی پیدا کرد اما در این فضا چند چیز را هیچ‌گاه فراموش نکرد و وفادار بود. ایشان تا آخر حیات به دانش، تالیف، تحقیق و تدریس وفادار بود و هیچ‌گاه ایشان را به دور از کتاب و دانش نمی توان دید.

صالحی گفت: وفاداری ایشان به مردم خود هم قابل توجه است. پس از آن‌که دانش را آموخت به همدان بازگشت و تا پایان عمر در مسجد پدری زیست عالمانه خود را ادامه داد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وفاداری این عالم بزرگ به آرمان‌های انقلاب هم از موارد دیگر است. ایشان در گفت‌وگویی فرمودند «امام نابغه زعامت اسلامی بودند». آقا نجفی همدانی با همه این سابقه، با تمام وجود مرید امام (ره) و آرمان‌های ایشان بودند.

وی در پایان گفت: این شخصیت گرچه مانند هر انسان عمر مادی داشته اما شخصیت‌های این‌چنینی عمر تقویمی ندارند. خاطرات و آثاری از ایشان به‌جای مانده که نشان دهنده ادامه حیات آقا نجفی همدانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز