خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در کرمانشاه اعلام کرد:

در کرمانشاه ۲/۵ میلیارد تومان خسارت به حوزه فرهنگ وارد شد/ تخریب ۷ کتابخانه

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۳۴۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خسارت وارده به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در زلزله اخیر را ٢,٥ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان کرمانشاه اظهار داشت: زلزله غرب کشور حادثه تلخی برای ملت ایران بود.

وی افزود: رفت و آمد هیئت دولت به مناطق زلزله زده تداوم دارد و به‌طور پیوسته گزارش میدانی از مناطق تهیه می‌شود و حضور من هم با همین هدف بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این زلزله دامنه گسترده‌ای داشت و اکنون کارها و اتفاقات خوبی در حال انجام است. نوع تصمیم گیری دولت در منابع اعتباری به گونه‌ای است که با حداکثر توان به خدمت زلزله‌زدگان آمد.

وی افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروژه‌هایی را جمع‌بندی کردیم که از جمله می‌توان به احداث مجتمع‌های فرهنگی هنری سرپل ذهاب و شهر سرمست، بازسازی مجتمع تخریب شده فرهنگی هنری ثلاث باباجانی، احداث مجتمع فرهنگی ورزشی ازگله، تاسیس نگارخانه قصرشیرین، ترمیم سالن روباز ورزشی قصرشیرین، سالن موقت در پارک نشاط قصرشیرین حداکثر تا نیمه اول سال 97 اشاره کرد.

وی ادامه داد: 7 کتابخانه در این مناطق آسیب دیده است که 2 مورد نیاز به بازسازی و 5 مورد نیز به مقاوم‌سازی نیاز دارد و تعدادی از مراکز مذهبی نیز تخریب شدند که تا سال 97 بازسازی خواهند شد.

صالحی خاطرنشان کرد: تاکنون 100 برنامه در مناطق زلزله‌زده توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ایران زمین در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: در این جشنواره 32 هفته فرهنگ ایرانی برگزار می‌شود و مردم هر هفته با یک قوم ایرانی و فرهنگ آن‌ها آشنا می‌شوند و استان‌ها در این مناطق به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان در این مناطق را از دیگر طرح‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مناطق زلزله زده عنوان کرد و گفت: اهدای کتاب و اقلام فرهنگی به کودکان و نوجوانان و باشگاه‌های کتابخوانی ازجمله این برنامه‌ها هستند.

صالحی گفت: برگزاری سینما سیار در سرپل ذهاب و اورامانات و برپایی تور رسانه‌ای خبرنگاران هم درنظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای اصحاب فرهنگ و هنر که صدمات جانی و مالی دیده‌اند، برنامه‌ای داریم که طی آن بتوانیم از محصولات فرهنگی هنری هنرمندان این مناطق استفاده کنیم و همچنین تسهیلاتی هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی خسارت وارده به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در زلزله اخیر را ٢,٥ میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز