خبرگزاری کار ایران

جدول کارگاه‌های جشنواره تئاتر فجر تکمیل شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۶۳۷

با نهایی شدن فهرست برگزارکنندگان کارگاه در سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جدول کارگاه‌ها تکمیل شد. علاقمندان می‌توانند برای حضور در این کارگاه‌ها ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایلنا، کارگاه‌ها یا ورک‌شاپ‌ها، همیشه بخش مهمی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده‌اند؛ فرصتی برای علاقه‌مندان و هنرجویان ایرانی تا بتوانند با اساتید و هنرمندان حرفه‌‌ای تئاتر در عرصه بین‌الملل آشنا شوند و از آن‌ها بیاموزند.

بخش بین‌الملل سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، قصد دارد امسال این کارگاه‌ها را در حیطه‌های مختلفی برگزار کند. برگزار کنندگان این دوره از پرتغال، یونان، فرانسه و برزیل خواهند بود. جشنواره تئاترفجر بدین وسیله از علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این ورک‌شاپ‌ها دعوت می‌کند تا با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.

جزییات کارگاه ها به شرح زیر است:

اسم ورک‌شاپ

برگزار کننده

ملیت

تعداد افراد

ساعت

تاریخ

هزینه ثبت نام

کارگاهروح رامشگر

 

جاسم هیندی

فرانسه

30

15 تا 20

25 دی تا 27 دی

500.000 ریال

کارگاه مفهوم و احمق

 

جاسم هیندی

فرانسه

30

28 و 29 دی: 15 تا 20

30 دی: 10 تا 15

28 دی تا 30 دی

500.000 ریال

کارگاه تمرینات غیرممکن

 

کارولینا مندونکا

برزیل

20

10 تا 14

5 بهمن تا 8 بهمن

500.000 ریال

کارگاه شیرجه به ناشناخته‌ها

 

پاتریشیا آپرگی

یونان

20

10 تا 14

2 بهمن تا 4 بهمن

500.000 ریال

کارگاه نورپردازی

 

واسیلیس آپوستولاتوس

یونان

 

20

12 تا 18

28 دی

300.000 ریال

کارگاه شجاعت

 

آنتونیو پدرو لوپز

پرتغال

10

15 تا 19

5 بهمن تا 7 بهمن

500.000 ریال

کارگاه فضای باز

 

کمپانی پادینگ

فرانسه

20

17 تا 20

28 دی تا 30 دی

500.000 ریال

کارگاه آنتیگون: حق سخن

 

جورجینا کاکوداکی

یونان

30

اعلام خواهد شد

3 روز، هر روز 3 ساعت

تاریخ دقیق اعلام خواهد شد

500.000 ریال

کارگاه ماسک و بداهه در کمدی یونان باستان

 

سیموس کاکالاس

یونان

50

اعلام خواهد شد

یک روز، 5 ساعت

تاریخ دقیق اعلام خواهد شد

300.000 ریال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کارگاه روح رامشگر جاسم هیندی - فرانسه

این ورکشاپ برای سازندگان، طراحان و علاقه‌مندان به ترکیب رسانه‌های مختلف هنری با یکدیگر مناسب است؛ به ویژه کسانی که می‌خواهند بدانند جایگاه صدا در اجرا کجاست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد.

 

کارگاه ایده و احمق جاسم هیندی فرانسه

هدف این کارگاه، آشنایی با کار کردن با ایده‌ها است؛ به ویژه آن دست از ایده‌ها که توسط فلسفه معاصر به وجود آمده‌اند. چشم‌انداز این کارگاه کشمکشی تاریخی است که میان ایده و بدن وجود داشته است. این ورکشاپ با ایده یک احمق پیش برده خواهد شد، شخصیتی که در جهان ایده‌ها سفر می‌کند و با این وجود به غرابت کالبد جسمی خود چسبیده است.

 

کارگاه تمرینات غیرممکن کارولینا مندونکا برزیل

ایده یک تمرین غیرممکن که می‌خواهد حرکاتی از ایده‌های غالب را گسترش دهد و فرم‌های دیگری از رابطه را منعکس کند. هدف این ورک‌شاپ فعال کردن عامل‌های تولید کننده و فضاساز است که به نخستین و جزئی‌ترین ژست‌ها بعد مرئی می‌دهند.

 

کارگاه شیرجه به ناشناخته‌ها پاتریشیا آپرگی یونان

در این ورکشاپ تاثیرات متن و تصویر و بدن بر هم مورد مطالعه قرار خواهند گرفت. این کارگاه برای کسانی است که می‌خواهند اطلاعاتشان را در مورد تولید حرکات خالص و واقعی افزایش دهند.

 

کارگاه نوآوری در نورپردازی واسیلیس آپوستولاتوس یونان

 این ورکشاپ مقدمه‌ای است برای طراحی نور (با امکانات موجود)، و می‌تواند برای کسانی که به‌تازگی می‌خواهند وارد این عرصه شوند مفید باشد. این ورکشاپ همچنین برای طراحان نور، تکنسین‌ها، تولید‌کننده‌ها، کارگردانان و دانشجویان مفید خواهد بود.

 

کارگاه شجاعت آنتونیو پدرولوپز پرتغال

این کارگاه یک کارگاه تجربی است که در طی آن با به کارگیری بازی و حرکات موزون که به تئاتر و اجرا مرتبط است، شجاعت افراد را برای حضور در صحنه و استفاده از صدا و بدن خود برای بیان می‌آزماید. بازیگران، کارگردانان و طراحان حرکت تئاتر می‌توانند از این ورک‌شاپ استفاده کنند. همین‌طور کارگردانان و نویسندگان، برای اینکه بدانند چه امکاناتی در صحنه می‌توانند ایجاد کنند.

 

کارگاه فضای باز کمپانی پادینگ فرانسه

سوالاتی که در این کارگاه پاسخ داده می‌شوند، از این قبیل هستند: چگونه در فضای عمومی یک شهر بتوانیم داستان‌های افراد را ببینیم و زندگی کنیم؟ چگونه می‌توانیم در قالب یک جمع در خدمت یک کاراکتر فردی باشیم و بالعکس؟ چگونه شهر می‌تواند سطوح مختلف درک ما از مشاهده و صدا را به طرز چشمگیری افزایش دهد؟

 

آنتیگون : حق سخن جرجیا کاکوداکی یونان

 ورک‌شاپی آموزشی است که به جستجو در ایدهها و کشمکش‌های آنتیگون سوفوکل می‌پردازد. هدف این کار تشویق مبتدیان تئاتر به پیدا کردن صدای شخصی و درونی خودشان است.

 

ماسک و بداهه در کمدی یونان باستان سیموس کاکالاس یونان

خدمتکار در درام یونان باستان یک "دیگری" است. کسی که هیچ حقی برای تصمیم‌گیری برای خودش ندارد. این کارگاه به تعمق در کاراکتر خدمتکار از طریق روش شناسی سیموس کاکالاس، در طی کنش ‌و‌‌ واکنشی که بین کاراکتر و مخاطب وجود دارد، می‌پردازد. و بر نمایشنامه "آخارنی‌ها" نوشته آریستوفان تمرکز می‌کند.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این ورک‌شاپ‌های می‌توانند از تاریخ 9 تا 20 دی، از ساعت 12 تا 16 عصر با دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر، بخش بین‌الملل، با شماره 02166754696 تماس بگیرند. اطلاعات داوطلبان، از جمله رزومه، تاریخ تولد، تحصیلات و فیش واریزی ثبت‌نام باید به شماره تلفن همراه 09395534608 در تلگرام یا به آدرس ایمیل Info.int.affairs@Fitf.irفرستاده شود.لازم به ذکر است که اصل فیش واریزی باید نزد افرادی که ثبت‌نام می‌کنند بماند و بعدابه دبیرخانه تحویل داده شود.

 ظرفیت این ورک‌شاپ‌ها محدود است، و اولویت با دانشجویان و افرادی خواهد بود که زودتر ثبت نام کنند.

شماره حساب:

187-850-995-9955-1

به نام: انجمن هنرهای نمایشی ایران (بانک اقتصاد نوین)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز