خبرگزاری کار ایران

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

قطع بودجه برخی نهادهای فرهنگی نیازمند تصمیم‌گیری حاکمیتی است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۲۱۴

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بعضی از نهادهای فرهنگی در کشور، زمانی افتخارشان این بود که از بودجه‌های دولتی استفاده نمی‌کردند اما در حال حاضر ارقامی‌ که برای بودجه دریافت می‌کنند، بسیار بالاست. قطع یا کاهش بودجه این نهادها، تصمیم‌گیری حاکمیتی را می‌طلبد.

غلامرضا حیدری (نماینده حوزه تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس و شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که برخی موارد در بودجه شامل افزایش قیمت بنزین، عوارض خروج از کشور، حذف بیش از ۳۰ میلیون یارانه بگیر در کنار رشد بودجه برخی نهادهای خاص، موجب نارضایتی و اعتراضات مردمی شده است، آیا مجلس در بررسی بودجه به این نارضایتی‌ها توجه دارد؟، اظهار داشت: در حال‌ حاضر در مورد تغییر نرخ‌ها نمی‌توان نظر قطعی داد زیرا تا زمان اعلام قطعی و تایید نهایی لایحه بودجه، فراز و نشیب‌های زیادی پیش رو داریم اما بنده معتقدم رویکرد افزایش قیمت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای درآمدی برای دولت، درست نیست.

وی افزود: این بحث تنها مربوط به بودجه سال ۹۷ نیست و سالیان سال است که مطرح است. این شکل از افزایش قیمت‌ها برای افزایش درآمد دولت یعنی دست بردن در جیب مردم و بیشترین صدمه را هم به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر که دارایی‌های ملکی و پس‌انداز دلاری ندارند، می‌زند.

این عضو فراکسیون امید گفت: بسیاری از افراد درآمدشان برای معیشت‌شان به همان مقدار دستمزد ماهانه‌شان است و قدرت خریدشان با رشد قیمت‌ها به شدت پایین می‌آید و همین امر باعث فشار اقتصادی و اعتراض در جامعه می‌شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش بودجه برخی نهادهای فرهنگی خاص که بودجه آنها از بودجه سازمان محیط زیست هم بیشتر شده است، گفت: بعضی از نهادهای فرهنگی در کشور، زمانی افتخارشان این بود که از بودجه‌های دولتی استفاده نمی‌کردند اما در حال حاضر ارقامی‌ که برای بودجه دریافت می‌کنند بسیار بالاست. قطع یا کاهش بودجه این نهادها، تصمیم گیری حاکمیتی را می‌طلبد. امیدواریم حاکمیت به این نتیجه برسد که بودجه این نهادها قطع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز