خبرگزاری کار ایران

اگر عیسی امروز ظهور می‌کرد چه اتفاقی رخ می‌داد/آرتور میلر پاسخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۴۶۳

نمایشنامه‌ای از آرتور میلر توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشنامه «آوای رستاخیز» نوشته آرتور میلر با ترجمه شیما الهی توسط نشر چترنگ منتشر شد.

«آوای رستاخیز» نمایشنامۀ کمدی‌تراژدی آرتور میلر، به دنبال پاسخ برای پرسشی ژرف است: اگر عیسی مسیح در جهان امروز ظهور می‌کرد چه اتفاقی رخ می‌داد؟ در کشوری نامشخص در آمریکای لاتین ژنرال فلیکس باریوز پیشوای فراری انقلاب را دستگیر کرده است. شایعاتی مبنی بر اینکه این مبارز انقلابی با خود معجزاتی به همراه داشته، وجود دارد. ژنرال قصد به صلیب کشیدن او را دارد و حق پخش زندۀ تلویزیونی آن به قیمتی گزاف به شبکه‌ای آمریکایی فروخته شده است...

آوای رستاخیز روایت بنیاد اخلاقی متزلزل انسان امروز در عصری اشباع‌شده از رسانه‌هاست. نویسندۀ مرگ فروشنده با جان بخشیدن به شخصیتی که مسیح را یادآور می‌شود کمدی سیاه خود را در دنیای مدرن شکل می‌دهد. میلر با نگاه نافذش دست روی موضوعاتی می‌گذارد که برخاسته از شناخت عمیق او از جهان و انسان‌هاست.

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«آوای رستاخیز، نمایشنامه تأثیرگذار آرتور میلر، از دل پرسشی ژرف برمی‌خیزد: اگر مسیح در دنیای امروز ظهور می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ در کشوری نامشخص در آمریکای لاتین ژنرال فلیکس باریوز رهبر فراری انقلاب را دستگیر کرده است. شایعاتی مبنی بر معجزاتی از سوی این مبارز انقلابی، که با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود، وجود دارد. ژنرال قصد به صلیب کشیدن او را دارد و حق پخش تلویزیونی آن به قیمت گزافی به شبکه‌ای آمریکایی فروخته شده است. این کمدی تراژدی روایت بنیاد اخلاقی متزلزل ما در عصر اشباع‌شده از رسانه‌هاست.»

آرتور میلر، نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی است که در سال ۱۹۳۶ برنده جایزه نمایشنامه‌نویسی ایوری هوپوود دانشگاه میشیگان شد و دو جایزه حلقه منتقدان درام نیویورک، دو جایزه امی و سه جایزه تونی برای نمایشنامه‌ها و یک جایزه امی به پاس یک عمر تلاش را دریافت کرده است.

پسران من (۱۹۴۷)، مرگ فروشنده (۱۹۴۹)، بوته آزمایش (۱۹۵۳)، چشم‌اندازی از پل و خاطره‌ای از دو دوشنبه (۱۹۵۵)، پس از سقوط (۱۹۶۴)، حادثه در ویشی (۱۹۶۴)، قیمت (۱۹۶۸)، خلقت جهان و دیگر کارها (۱۹۷۲) و ساعت آمریکایی ازجمله آثار نمایشی میلر هستند.

نمایشنامه «آوای رستاخیز» نوشته آرتور میلر با ترجمه شیما الهی در ۱۰۹ صفحه و به قیمت ۱۱۰۰۰ تومان توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز