خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

داوری‌های جشنواره در سال‌های قبل اصلا خوب و عادلانه نبود/اظهارنظر هنوز زود است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۵۳۰

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه؛ برای نظر دادن درباره جشنواره فیلم فجر باید تا اعلام آرای داوران صبر کرد، گفت: سالهای گذشته وضعیت داوری‌ها اصلا خوب نبود و اعتراضاتی که به داوری‌ها شد، کاملا مشخص بود و عدالت در داوری‌ها وجود نداشت.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه (سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس) درباره سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر به خبرنگار ایلنا گفت: سالهای گذشته وضعیت داوری‌ها اصلا خوب نبود و اعتراضاتی که به داوری‌ها شد، کاملا مشخص بود و عدالت در داوری‌ها وجود نداشت. ما در حوزه سینما افول داشتیم اما امسال آقای حیدریان  قول دادند داوری‌ها بسیار خوب باشد.

وی با اشاره به رصد روند برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: مشکلاتی که سالهای گذشته جشنواره فیلم فجر داشت، امسال وجود ندارد آنهم به دلیل آنکه محمدمهدی حیدریان خود سینما را می‌شناسد، البته کمیسیون فرهنگی نیز بدون آنکه دخالت کند، مسئله را رصد می‌کند و نظارت خود را انجام می‌دهد.

وی درباره برخی صحبت‌ها درباره نفوذ و دخالت بعضی ارگان‌ها در جشنواره فیلم فجر گفت: اعتراضات و انتقاداتی به گوش ما رسیده و به ما نیز اعلام شده است ولی ما فعلا نظر نمی‌دهیم و قضاوتی نمی‌کنیم زیرا اصل جشنواره، بحث داوری‌ها و انتخاب آثار برگزیده در حوزه‌های مختلف است. اگرچه همچنان فیلم‌ها را تماشا می‌کنیم و روند داوری‌ها را نیز بررسی می‌کنیم.

وی که برای تماشای فیلم "جشن دلتنگی" به سینما استقلال آمده بود، این فیلم را در نشان دادن مشکلات فضای مجازی و داستانگویی مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز