خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم مصادره مطرح شد؛

از قیمه خوردن در زمان بازجویی تا افشاگری درباره آرای مردمی

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۱۶۱

جلسه پرسش و پاسخ فیلم «مصادره» عصر جمعه 20 بهمن با حضور مهران احمدی کارگردان فیلم و سایر عوامل آن در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهران احمدی کارگردان فیلم در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه تمامی تصاویر این فیلم براساس واقعیتها است؛ گفت: مثلا در بازداشتگاه غذای برابر می‌دهند و من رفتم و دیدم که می‌گویم و خیلی هم عالی بود حتی قیمه نیز می‌دادند. ما سعی کردیم در کل اثر بی‌طرف باشیم. سعی کردم وقایعی که ایران از گذشته تا به حال با آنها مواجه بوده است را نشان دهم و واقعیت‌هایی که رصد کردم را به تصویر کشیدم. سیاست فقط بستری است که قصه‌ای تعریف کنیم و فیلم ما اصلا سیاسی نبود.

وی با اشاره به حضور رضا عطاران در این فیلم گفت: در تمام دنیا رسم است که کمدین‌ها یک نقش ثابت بازی می‌کنند. همه کمدین‌های بزرگ را که در دنیا بررسی کنید هم همین وضع را دارند و غائله در مورد به تکرار افتادن یا نیفتادن عطاران به همین جا ختم می‌شود. کجا عطاران را در این سن و سال دیده بودید که درست در همین سن و همین شکل و شمایل بازی کرده باشد؟ او حداقل چهل سال بازه زمانی بود که در این نقش سپری می‌کند. 

احمدی با انتقاد از وضعیت جمع آوری آرای مردمی گفت: خودم دیدم و به روح مادرم قسم دیدم  تهیه‌کننده‌ای ده میلیون تومان کارت کشید برای خرید سانس فوق العاده، شنیدم و دیدم که 500 سری بلیت برای فلان جا خرید، دیدم آدمی که به سینما آمده و کل بلیتهای وی را گرفته‌اند. مردم اگر فیلم را دوست ندارند چرا تا ساعت 3 صبح در صف سینما هستند؟ من شنیدم دوستانی می‌خواستند رأی بدهند و دیدم کدشان قبلا استفاده شده است. بازهم بگویم؟! من کاری به چیزی ندارم و اگر قرار است اعدام شوم، بشوم. اصلا مهم نیست برایم. فقط بدانید که این پول‌ها خوردن ندارد.

احمدی درباره همکاری  با نرگس آبیار گفت: یعنی کسی که در مورد دفاع مقدس فیلم می‌سازد نمی‌تواند طناز باشد؟ به دلیل ویژگی‌های تکنیکی که آبیار در کارهایش داشت و همه می‌دانیم که او چقدر کارش درست است، باعث شد با هم همکاری کنیم. ما در ارمنستان مثل یک خانواده کار کردیم. بازیگران کارهم آنقدر حرفه‌ای هستند که جای همه مشخص است و کلا همه چیز خوب پیش رفت.

عطاران نیز طی سخنانی گفت: حرف سناریو خیلی جالب بود و به آدم‌هایی پرداخته شده است که نمونه‌اش این افراد ساواکی هستند که من نقشش را بازی کردم. ما از این مثال ها کم نداریم؛ افراد ساده‌ای که سمتی درجایی داشتند و وضعیت تغییر کرد و...  این اتفاق‌ها زیاد افتاده و خانواده‌ها در چنین ماجراهایی درگیر شده‌اند. اصلی‌ترین دلیل انتخاب این نقش، قصه فیلم بود که خیلی دوستش داشتم.

عطاران گفت: توضیح دادنی نیست و زمان کار خودم را در اختیار کار می‌گذارم و هر کاری براساس قصه وضعیتی دارد. من همیشه اندازه‌ها را رعایت می‌کنم که در فیلم چه اندازه کمدی باید داشته باشم و نزدیک شدن به موقعیت‌ها برای بازیگر مهم است. من همیشه نقش‌هایم را به اطرافم ارجاع می‌دهم. از پدرم خیلی چیزها را دریافت می‌کنم. در این فیلم هم بسیار از او و حالاتش ایده گرفتم. قبل از انقلاب عمویم زندانی سیاسی بود و پدرم اوایل خیلی ناراحت بود و... بعدها می‌گفت من خودم ساواکی‌ام! و ... کلا نظرش تغییر کرده بود.

 سجاد پهلوان‌زاده؛ تدوینگر نیز در ادامه گفت: خوشحالم که مسائل فنی فیلم کمدی دیدهمی شود. گناه مهران احمدی این است که کمدی ساخته وگرنه چیزی از فیلم‌های مهمی که در سال‌های اخیر به عنوان فیلم اول ساخته شده، کم ندارد. در فیلم «مصادره» هرچه بسته بودیم در مونتاژ هم همان را پیاده کردیم. خوشحالم که هزینه‌ها درست مصرف شد و چیزی دور نریختیم. از همه عوامل گروه سپاسگزارم.

هومن سیدی بازیگر فیلم نیز گفت: می‌گویند فیلم‌هایی که می‌سازم و نقش‌هایی که بازی می‌کنم خشن است و براساس زندگی خودم است و... واقعا اینطور نیست و من به این نقشی که در «مصادره» بازی کردم نزدیک‌تر هستم. وقتی در کنار عطاران و مهران احمدی هستی باید طنزپرداز باشی. عطاران جزو معدود بازیگرانی است که وقتی در کنارش هستید، می‌فهمید او پدیده سال‌های اخیر است. لازم به یادآوری است که تهیه‌کننده فیلم هم بسیار توانمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز