خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

انتقادها منفی بافی نیست/داوری فیلم‌ها امسال جامع نبود

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۲۴۶

احد آزادیخواه (سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس) معتقد است که جشنواره فیلم فجر آنگونه که باید به فیلم‌های اجتماعی و دفاع مقدس توجه نکرده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بررسی وضعیت سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: براساس آثاری که دیدیم و همچنین گزارش‌هایی که پیرامون روند برگزاری جشنواره به دست‌مان رسیده، انتظار ما بر این بود که جشنواره بهتر از آنچه که برگزار شده، برگزار شود.

احد آزادیخواه ادامه داد: محمدمهدی حیدریان (رئیس سازمان سینمایی) در جلساتی که پیش از برگزاری جشنواره برگزار شده بود به ما وعده داد که جشنواره خوبی برگزار شود که اشکالات سال‌های گذشته را نداشته باشد و ما نیز باتوجه به سابقه ایشان مطمئن بودیم و انتظار داشتیم که این چنین خواهد شد ولی متاسفانه تحولی که مدنظر ما بود اتفاق نیفتاد.  

وی ادامه داد: بخشی از ایرادهایی که سال‌های گذشته وجود داشت امسال مرتفع شده اما متاسفانه همچنان برخی اشکالات همچون عدم توجه کافی به فیلم‌هایی با مضامین دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و معضلات اجتماعی و فضای مجازی همچنان وجود دارد.

آزادیخواه با انتقاد از شیوه داوری آثار در جشنواره فیلم فجر گفت: داوری فیلم‌ها امسال جامع نبود از طرفی دیگر براساس برخی گزارش‌هایی که به ما رسیده روابط دیگری که داوران، فیلمسازان و سازندگان آثار داشتند در نوع قضاوت آنها تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: داوری آثار جامعیت کامل را نداشت و مثلا به برخی فیلم‌های خوب همچون جشن دلتنگی، به وقت شام و لاتاری که در حوزه مسئال اصلی کشور و همچنین مشکلات اجتماعی و فضای مجازی توجه نشده بود این عدم توجه به آثاری خوب سینمایی همچون فیلم فاخر جشن دلتنگی باعث می‌شود تا در آینده دیگر کسی از اینگونه آثار نسازد و این مسئله ضربه به سینما است

وی با اشاره به اینکه توضیحات داوران بعد از پایان جشنواره نیز قانع‌کننده نبود، افزود: داوری در جشنواره فیلم فجر باید براساس ملاک و معیار مشخص و حرفه‌ای باید باشد و داور نباید براساس نظر شخصی خودش قضاوت بکند و اینگونه نباشد که نظر مخاطبان و منتقدان  با نظر داوران در جشنواره فیلم فجر خیلی تفاوت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حواشی اختتامیه و حرف‌های ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: ابراهیم  حاتمی‌کیا پیر سینمای ایران است و اثری که وی ساخته بود، می‌تواند یک متد جدید در سینمای ایران باشد اما متاسفانه توجه کافی به این فیلم نشد.

وی ادامه داد: متاسفانه سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر امسال بی‌هدف پریدند و پریدن بی‌هدف سیمرغ‌های جشنواره باعث شد تا آن طراوت را در جشنواره نبینیم.

آزادیخواه با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس قطعا روند برگزاری و داوری جشنواره فیلم فجر را با دقت بررسی خواهد کرد، افزود: روال بر اینگونه بوده است که با سازمان سینمایی درباره جشنواره فیلم  فجر یک جلسه مشترک خواهیم گذاشت و قطعا بعد از پایان روند برررسی بودجه این جلسه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تقاضای ما از سازمان سینمایی و برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر این است که انتقادها را به عنوان منفی‌بافی و غرض‌ورزی تلقی نکند و هیچکسی دنبال منفی‌بافی نیست و همه باید تلاش کنیم تا در سالهای آینده مشکلاتی که وجود دارد، مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز