خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی:

سازمان میراث‌فرهنگی خود را در قبال بیمه هنرمندان مسئول می‌داند

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۳۰۴

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در قبال بیمه هنرمندان خود را مسئول می‌داند اما مسئولیتی در این حوزه ندارد.

به‌ گزارش ایلنا، بهمن نامورمطلق (معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی) با اعلام این خبر افزود: سازمان میراث‌فرهنگی با وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری بیمه هنرمندان جلسات متعددی داشته است، اما متأسفانه به دلایلی از جمله نبود اعتبارات کافی، بیمه هنرمندان افزایش نیافته است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اضافه کرد: سازمان میراث‌فرهنگی معتقد است بیمه هنرمندان کمترین کاری است که می‌توان برای این افراد انجام داد، حمایت، بیمه هنرمندان و ارائه تسهیلات و مشوق‌هایی برای تولید و تجارت صنایع‌دستی به طور جدی در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی است و ما از هیچ تلاشی در این حوزه دریغ نخواهیم کرد.

نامورمطلق تأکید کرد: سازمان میراث‌فرهنگی در حوزه بیمه هنرمندان اختیاراتی ندارد اما خود را مسئول می‌داند، این سازمان تمام تلاش و پیگیری‌های لازم را برای حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و صنعتگران انجام داده است و از این پس نیز این روند ادامه خواهد داشت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با اشاره به اینکه هنرمندان و صنعتگران گنجینه‌های زنده بشری هستند، اضافه کرد: این هنرمندان انتقال‌دهنده هنرهای سنتی کشورمان هستند و صنایع‌دستی کشورمان به وسیله این افراد به نسل‌های آینده آموزش داده می‌شود، با توجه به این مهم، حمایت از این افراد از برنامه‌های جدی سازمان میراث‌فرهنگی است.

او یادآور شد: ریاست سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تاکید و توجه جدی به موضوع بیمه هنرمندان دارد و در این زمینه اقدامات و جلسات متعددی با دستگاه‌های ذی‌ربط داشته‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز