خبرگزاری کار ایران

غلامرضا شجاع در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس مطرح کرد؛

جزئیات کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی اتحادیه‌های چاپ سراسر کشور به مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۱۷۳

غلامرضا شجاع در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، از کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی اتحادیه‌های چاپ سراسر کشور به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

غلامرضا شجاع (مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان و نماینده اتحادیه‌های چاپخانه‌داران استان‌های سراسر کشور به جز تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان توسط اتحادیه‌ها چاپ سراسر کشور خبر داد و گفت: این ۲۰۰ میلیارد تومان درواقع مبلغی است که از روز اول که زلزله اتفاق افتاد و از صبح زود پس از آن روز؛ اتحادیه‌های چاپ سراسر کشور برای خرید چادر، پتو، لباس‌های گرم و سایر مایتاج مورد نیاز و ضروری و ارسال آن‌ها به منطقه زلزله‌زده گذاشتند و حداکثر توانی که داشتند را در این‌باره به کار گرفتند. کمک ۲۰۰ میلیاردی برای ۲۷ اتحادیه استانی در سراسر کشور اصلا چیزی نیست. مثلا استان خراسان رضوی فقط یک رقم  ۱۰۰ میلیون تومان کمک از طرف یک واحد بسته‌بندی اتفاق افتاده یا در مشهد فرد دیگری ۵۰ میلیون تومان پرداخت کرده است. حالا در همین خراسان رضوی نزدیک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد چاپی وجود دارد و این واحدها از ۱ تا ۲۰ میلیون تومان کمک داشته‌اند.

او ادامه داد: در استان یزد یک شرکت تولید تیشو از پوشک بچه‌ و دستمال کاغذی و دستمال توالت ۵ کامیون ارزش مادی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان می‌شود. فرد دیگری مثلا ۵ کامیون آب معدنی به منطقه ارسال کرده یا در مورد دیگری ۱۰۰۰ تخته پتو به کرمانشاه فرستاده شده است. تعاونی خود ما با همراهی اهالی چاپ ۱۰۰ میلیون تومان ۴ کانکس خریداری و ارسال کرده‌ایم. استان اصفهان هم ۱۸ میلیارد تومان کمک کرده چاپخانه‌ای داریم در اصفهان که ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد یا شرکت اترک اصفهان بالای ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تولید مقوا دارد و همه این‌ها کمک کرده‌اند. نهایتا من از اتحادیه‌های استان‌های مختلف خواهش کردم مبالغی را که جمع‌کرده‌اند و هزینه‌هایی که بایت خریدها صورت گرفته را به ریال بازگردانند و جمع بزنند و اعلام کنند.

این فعال صنعت چاپ سپس در پاسخ به این پرسش آیا مشخص است که این هزینه‌های صورت گرفته در کجاها و برای چه مواردی صرف شده که همچنان در منطقه شاهد مشکلات در موارد ابتدایی زندگی هستیم، بیان کرد:  واقعا این ۲۰۰ میلیارد اصلا رقمی نیست برای کمک‌رسانی و رفع مشکلات. خود دولت می‌گوید ۱۰هزار میلیارد تومان ساخت و بارسازی منطقه هزینه دارد. این دفعه مردم به دولت اعتماد نکردند و خودشان مستقیم وارد گود شدند و مثلا علی دایی ۱۳ میلیارد تومان و زیباکلام نیز ۸-۷ میلیارد تومان کمک مردمی جمع کردند. این هزینه‌ها بیشتر برای مواد غذایی و کالاهای ضروری پایه شده و مخصوصا در روزهای اول کالای‌های ضروری و ابتدایی در تعداد بالا ارسال شده است. ما خودمان برای کانکس‌هایی که فرستادیم شرط کردیم که حتما به روستاهایی بروند که صد درصد تخریب شده‌اند و رئیس اتحادیه کرمانشاه را مامور کردیم هم که این مسئله را کنترل کند. نام روستا‌ها هم مشخص است که ۲ تا سر پل ذهاب و یکی در اسلام‌آباد غرب هستند.

شجاع تاکید کرد:  استان کرمانشاه ۴ تا ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و از این تعداد ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این زلزله خسارت دیدند و نیاز به کمک دارند و ۱۹۵۰ روستا از بین رفته است. شهرهای کوچک مثل سرپل ذهاب که کلا نابود شده و اسلام‌آباد غرب و شهرهای نزدیک به مرز واقعا خسارت دیده‌اند. فقط اگر بخواهیم روزی دو وعده، سه وعده هم نه برای دو میلیون نفر تهیه کنیم روزانه چندین میلیارد تومان فقط هزینه آب و غذایی می‌شود که باید در اختیار چادرها قرار بدهیم. فراموش هم نشود که هزاران نفر هم در حال امدادرسانی بوده و هستند که آن‌ها هم نیاز به آب و غذا دارند. همین بارندگی چند روز گذشته دوباره خیلی از چادرها و کانکس‌ها را از بین برد و مردم را اذیت کرد و باید حل مشکلات مردم منطقه را جدی بگیریم.

او در پایان گفت: ۲۷ استان یعنی ۱۵ هزار چاپخانه و لیتوگرافی و صحافی و بسته‌بندی و مرکب‌فروش و کاغذ فروش و .... از روز اول با ارسال اقلام لازم و کمک‌های مالی سر جمع ۲۰۰ میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کمک کرده‌اند و اهالی چاپ با این مشکلات مالی و اقتصادی و موانع اقتصادی ولی در موارد ضروری پای کار ایستاده‌اند.

غلامرضا شجاع همچنین در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی در همین‌باره نوشته است:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و عرض ادب

احتراما ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (ص)، در راستای همکاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم تدبیر و امید و همیاری به هموطنان آسیب دیده در زلزله اخیر غرب کشور، از کمک‌های اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، انجمن‌ها و اعضای آنها و فروشندگان مواد اولیه وابسته به صنعت چاپ و بسته‌بندی به هموطنانمان به‌صورت گروهی یا شخصی، نقدی و یا کالا آمارگیری به صورت تحقیقی و میدانی انجام پذیرفت، سپس تبدیل به ریال گردید و اتحادیه‌های استان‌ها به نماینده خود در تهران گزارش داده‌اند تا با جمع‌آوری این آمار از واحدهای چاپی استان‌های سراسر کشور به جز تهران به‌صورت گزارشی مکتوب این کمک‌ها رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به محضر حضرت عالی گزارش گردد تا مسوولان محترم اطلاع یابند که همواره اهالی صنعت چاپ و بسته‌بندی استان‌های کشور با عنایت به کم‌کاری و بیکاری و بحران تورم مواد اولیه خود مانند کاغذ، علاوه بر خدمت به فرهنگ، هنر، صنعت و آموزش، در زمان وقوع حوادث طبیعی و بحرانی همچون زلزله در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و هموطنان خود بوده و خواهند بود.

پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی کمال سپاسگزاری را دارد.

غلامرضا شجاع

نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور به جز تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز