خبرگزاری کار ایران

«شهرزاد» کنسرت «راز» را روی صحنه می‌برد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۶۲۸

گروه «شهرزاد» به سرپرستی و آهنگسازی آذر زرگریان و خوانندگی بهادر صحت، کنسرتی را با عنوان «راز» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، کنسرت گروه «شهرزاد» با عنوان «راز» به سرپرستی و آهنگسازی آذر زرگریان و خوانندگی بهادر صحت شنبه 12 اسفند، ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

 آذر زرگریان در مورد این اجرا گفت: کنسرت «راز» در دو بخش برگزار می‌شود؛ بخش اول در دستگاه ماهور و آواز اصفهان است و اشعار تصنیف‌ها از سیمین بهبهانی، شفیعی‌کدکنی، هوشنگ ابتهاج و عطار نیشابوری انتخاب شده و بخش دوم نیز در مایه‌ی دشتی و نوا است.

وی در ادامه در مورد انتخاب نام اجرا عنوان کرد: انتخاب نام «راز» برای کنسرت گروه «شهرزاد» به دلیل اجرای تصنیفی است که شعر آن از فروغ فرخزاد است. این تصنیف در آغاز بخش دوم اجرا می‌شود. تکنوازی عود و تنبور، نی و تار و اجرای گروهی قطعه‌ای از استاد حسن کسائی و نیز تصنیف «قدح» در مایه‌ی دشتی با شعر حافظ و در خاتمه اشاره به گوشه‌ی نهفت و تصنیف «در بگشایید» از دیگر اجراهای این قسمت است.

زرگریان همچنین در مورد انتخاب خواننده گفت: بهادر صحت خواننده‌ی جوان و توانایی است که گروه «شهرزاد» افتخار همکاری با او را دارد. رنگ صدای زیبا، دلنشین و در عین حال با قدرت او شنیدنی و به‌یادماندنی است.

نوازندگان گروه شهرزاد در این اجرا را آذر زرگریان (تار)، نازنین پدرثانی (تمبک)، آوا ارّه‌سازان (عود)، کاوه صادقی‌آزاد (نی)، و رضا علی‌آبادی (تنبور) تشکیل می‌دهند.

آذر زرگریان، نوازندگی و ردیف موسیقی را نزد استادان محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی، و مجید کیانی فرا گرفت و به پیشنهاد حسین علیزاده در سال ۱۳۶۷ تدریس تار را در هنرستان دختران به عهده گرفت. وی گروه «شهرزاد» را در سال ۱۳۸۵ تأسیس کرده و کنسرت‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور روی صحنه برده است.

بهادر صحت، که بسیاری آواز او را از طریق سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت شنیده‌اند، فراگیری آواز را از ۹ سالگی نزد قاسم معمارزاده در اصفهان آغاز کرد. از سال ۱۳۸۷ در کلاس‌های آواز مکتبخانه‌ی میرزاعبدالله نزد محمدرضا لطفی حاضر شد و  فراگیری آواز و موسیقی ایرانی را دنبال کرد. همزمان به فراگیری ساز تار نزد امیر شریفی و مازیار شاهی پرداخت. او در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد موسیقی در دانشگاه تهران است.

علاقمندان برای تهیه‌ی بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت «ایران کنسرت» (www.iranconcert.com) مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز