خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

۱۶ فیلم متقاضی اکران در نوروز هستند/واکنش شورای صنفی نمایش به رفتار احمد نجفی

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۰۸۲

سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد؛ تدوین آیین‌نامه اکران سال ۹۷ به خانه سینما سپرده شده است.

غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مصوبات جلسه امروز (7 اسفند ماه) این شورا گفت: امروز آخرین جلسه شورای صنفی نمایش در سال ۹۶ برگزار و مصوب شد اکران همه فیلم‌ها تا پایان سال ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: فیلم‌های خرگیوش، فیلشاه، ماهی پیشونی، لاتاری، لانه زنبور، خانم یایا، مصادره، تگزاس، به وقت شام، چهارراه استانبول، فراری، خجالت نکش، بی‌حساب، من دیوانه نیستم، جاده قدیم و خاله قورباغه برای اکران نوروزی کاندیدا شدند که از میان این فیلم‌ها، ۵ الی ۷ فیلم برای اکران قطعی در نوروز انتخاب می‌شوند اما باید منتظر تدوین آیین‌نامه شورای صنفی نمایش برای سال ۹۷ باشیم.

فرجی ادامه داد:‌ در این جلسه؛ منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) و محمدرضا فرجی؛ به نمایندگی از سازمان سینمایی برای تشکر از فعالیت اعضای شورا حضور پیدا کردند و مقرر شد آیین‌نامه جدید شورای صنفی نمایش توسط خانه سینما و با نظارت مدیرعامل خانه سینما نگارش و ارائه شود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش ادامه داد: ما منتظر هستیم بعد از تدوین و تصویب آیین‌نامه جدید؛ اکران نوروزی را آغاز کنیم اما قاعده کلی در سال‌های گذشته به این شکل بوده که اکران نوروزی از ۱۵ یا ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به رفتار احمد نجفی در روزهای گذشته گفت: قاعده بر این است که باید مسائل و شکایت‌ها به‌صورت قانونی و رسمی در شورای صنفی نمایش طرح شود و تهیه‌کننده یا پخش‌کننده یک فیلم شکایت خود را در شورا مطرح کند و ما به آن رسیدگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: هیچ تخلفی درباره فیلم "من یک ایرانی‌ام" به تهیه‌کنندگی احمد نجفی به شورا نرسیده است و ما از برخی رفتارها متعجب هستیم. اینگونه رفتارها پسندیده نیست و اگر کسی شکایتی دارد، می‌تواند آن را مکتوب به شورا ارائه کند.

وی ادامه داد: شورای صنفی، سالن سینمایی دراختیار ندارد که آن را به فیلمساز یا تهیه‌کننده‌ای بدهد بلکه فقط توافقاتی که بین فیلمسازان، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان با سینماداران منعقد می‌شود، در شورا ثبت می‌شود و ما می‌توانیم به شکایت‌هایی که مطرح می‌شود، رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز