خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی:

درمورد تخریب آثار تاریخی در شیراز به‌هیچ‌عنوان کوتاه نخواهیم آمد

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۴۴۷

سردار رحمت‌الهی در مورد تخریب آثار تاریخی در شهر شیراز گفت: اگر مرّ قانون رعایت شود شاهد این اتفاقات در حوزه میراث‌فرهنگی نخواهیم بود.

به‌گزارش ایلنا، سردار امیر رحمت‌الهی (فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری) با اعلام این خبر در مورد تخریب آثار تاریخی در شهر شیراز افزود: متاسفانه ما برخی مواقع شاهد تزاحم بین دستگاه‌ها هستیم. بر اساس قانون، تشخیص تاریخی بودن یک اثر بر عهده سازمان میراث فرهنگی است. این موارد باید در شورای تامین استان مطرح و پیگیری شود، ما اگر به تعداد آثار ثبتی هم از مأموران حفاظت استفاده کنیم باز هم کسانی هستند که با نقض قانون به مواریث ارزشمند تاریخی لطمه می‌زنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی تصریح کرد: موضع جدی سازمان به مراجع ذی‌صلاح اعلام و این موضوعات پیگیری می‌شود. از آنجایی که میراث‌فرهنگی متعلق به همه مردم است، لذا همه افراد در مقابل حفظ و نگهداری آن مسئول هستند.

او افزود: سازمان میراث‌فرهنگی در مورد تخریب آثار تاریخی در شیراز به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد، قانون در این زمینه کاملا مشخص است.

اخیراً دو خانه که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود توسط مجری طرح تخریب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز