خبرگزاری کار ایران

«لیلیِ لال» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۲۶۲

شامگاه چهارشنبه و درآستانه روز زن از کتاب صوتی «لیلی لال» با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان در تالار اندیشه فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، کتاب صوتی لیلی لال مجموعه شعری از حسین قنواتی است که با صدای رویا تیموریان و کمانچه‌نوازی شروین مهاجر و گیتار کارینا کیمیایی به آوا درآمده است. رونمایی این اثر که بعد از ۶ سال در دسترس مخاطبین قرار می‌گیرد، همزمان با روز زن برگزارشد و عواید حاصل از فروش آن به زنان سرپرست خانوار و زنان بی‌سرپرست اختصاص یافت.

در ابتدای مراسم، تیموریان و ساکت‌‌اف همراه با کمانچه‌نوازی مهدی زارع قسمتی از اثر را اجرا کردند. در ادامه حسین قنواتی و رویا تیموریان ضمن تبریک روز زن، به صحبت پیرامون اثر پرداختند.

فرزانه منصوری، همسر زنده‌یاد نادر ابراهیمی، به عنوان یکی از میهمانان این برنامه، با اشاره به خاطره همکاری با نوین کتاب گویا، از لزوم توجه به کتابهای شنیداری و تاثیر آن در علاقمند کردن افراد به مطالعه سخن گفت.

شاعر سینمای ایران، خسرو سینایی، پس از تبریک به مناسبت روز زن و اشاره به نقش مکملی زن و مرد در زندگی، از تجربه همکاری خود با نوین کتاب گفت و اینکه این همکاری چگونه شور و اشتیاق را در ۷۰ سالگی در او زنده کرده‌است.

فاطمه محمدی مدیر و موسس نوین کتاب گویا، از حمایت و همکاری صمیمانه تمامی هنرمندان تشکر و قدردانی نمود و هدایایی نیز به رسم یادبود به دست‌اندرکاران این اثر تقدیم شد.

در بخش پایانی برنامه، قطعه دیگری از اثر توسط حسین قنواتی و رویا تیموریان همراه با کمانچه نوازی مهدی زارع اجرا شد.

لیلی لال، مجموعه‌ی شعری‌ست که در آن یک شاعر مرد از زبان زنان امروز سخن گفته است. حسین قنواتی، خالق اثر اعلام می‌دارد که به هیچ وجه به تفکیک جنسیتی انسان‌ها اعتقادی ندارد و تاکید می‌کند که لیلیِ لال هرگز اثری فمینیستی با تعریفی که جدال جنسیتی فرموده و بیهوده‌ای را تمدید می‌کند، نیست؛ بلکه هدف او در این مفهوم برقراری دیالوگ میان «انسانِ زن» و «انسانِ مرد» با هدف رسیدن به ادراک و فهمی متقابل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز