خبرگزاری کار ایران

در دیدار جوادی با لوبرمیرگلیان؛

زمینه‌های همکاری فرهنگی ایران و اسلواکی بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۴۴۷

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با لوبرمیرگلیان؛ سفیر اسلواکی روز دوشنبه (21 اسفندماه) دیدار کرد و درباره گسترش تعاملات فرهنگی میان دو کشور به گفت‌و‌گو پرداخت.

به گزارش ایلنا، محسن جوادی در این دیدار با استقبال از گسترش روابط و تعاملات میان دو کشور گفت: گسترش تعاملات و ارتباطات فرهنگی میان دو کشور ایران و اسلواکی رویکرد خوبی است که از سوی کشور اسلواکی اتخاذ شده است. این ارتباطات باید گسترش پیدا کند و ما نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: اسلواکی در اروپا و ایران در خاورمیانه می‌توانند همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهند؛ حوزه نشر و کتاب، گردشگری، ارتباطات دانشجویی و تبادل دانشجو و استاد می تواند ازجمله زمینه‌های همکاری دو کشور باشد. علاوه بر این هنرمندان خوب و جوانی در ایران در حوزه تصویرگری کتاب فعال هستند که می‌توانند با هنرمدان اسلواکی همکاری و تعامل داشته باشند.

جوادی با تاکید بر گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور عنوان کرد: امیدوارم این روابط منجر به رفت و آمد و ارتباط میان فرهیختگان و هنرمندان و خلق آثار مشترک شود. مردم نیز از گسترش ارتباطات فرهنگی استقبال می‌کنند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارایه توضیحات درباره طرح گرنت و حمایت از ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های خارجی گفت: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای معرفی کشورها به مخاطبان ایرانی است و کشور اسلواکی نیز می‌تواند با حضور در نمایشگاه به معرفی آثار و فرهنگ کشور خود بپردازد.

در ادامه این مراسم، لوبرمیرگلیان؛ سفیر اسلواکی به شرح برنامه‌های کشورش برای گسترش تعاملات فرهنگی با ایران پرداخت و گفت: به دلیل بیست و پنجمین سال ارتباطات فرهنگی با ایران قصد داریم برنامه‌هایی در ایران داشته باشیم.

وی افزود: ایران با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی از جذابیت‌ بالایی برخوردار است و خوشحال خواهیم شد تا این ارتباطات گسترده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز