خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

وضعیت چشمه‌علی اسفبار است

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۷۳۴

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران وضعیت چشمه‌علی را اسفبار توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن خلیل آبادی (عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران) با بیان اینکه یکی فاخرترین مکان‌های تاریخی کشور ایران بدون شک چشمه‌علی یا به نام قدیمی آن سورنا در شهرری است که دیرینگی آن به هشت هزار سال می‌رسد، گفت: این میراث ارزشمند که در سال ۱۳۱۳ به شماره ۲۰۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، در مجاورت خود میزبان آثار دیگری ازجمله باروی ری یا همان دیوار دفاعی  است که البته به صورت جداگانه واجد ارزش شناخته شده و در سال ۱۳۷۸ با شماره ۲۲۸۴ به ثبت رسیده است.

اوی ادامه داد: این مکان‌های ارزشمند که به تنهایی مقصد گردشگری تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است، اکنون در معرض خطری جدی قرار دارد.کم‌آبی شدید خشک شدن کامل چشمه‌علی و انعکاس آن در شبکه‌های اجتماعی خبر از روزهای تلخی برای مسافران نوروزی تهران در آستانه سال نو دارد.

عضو شورای شهر با اشاره با تحقیقاتی که از چگونگی روند حفاری شرکت مترو در بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران به عمل آورده‌ است، افزود: متوجه شدم که شرکت حفاری مترو ضمن آسیب رساندن به گذرگاه‌های آب چشمه‌علی و به تَبع آن ورود آب چشمه به تونل مترو در یک اقدام غیرمنصفانه آب حاصل از این نشتی را با پمپ‌های چندگانه به جریان فاضلاب شهری منتقل می‌کند.

وی ادامه‌ داد: طبق اسناد موجود و قابل دسترس برای خبرنگاران محترم، تمام حق‌آبه چشمه‌علی متعلق به زمین‌های کشاورزی شهرک علائین شهرری است که باتوجه به دوران خشکسالی و زیر کشت رفتن ۴۰۰ هکتار از اراضی این منطقه، صنعت اکسیژن ساز روزهای آلوده تهران و دست‌رنج کشاورزان زحمت‌کش منطقه۲۰ رو به نابودی است. همانطور که در برنامه‌ریزی‌های قبلی شاهد رعایت حال برج طغرل توسط شرکت حفاری بودیم، برای اوضاع اَسف‌بار چشمه‌علی و کشاورزان رنجور منطقه۲۰ چاره‌ای عاجل بیاندیشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز