خبرگزاری کار ایران

در نمایشگاه کتاب پاریس دنبال شد؛

تأکید بر همکاری مشترک ایران و فرانسه در ترجمه آثار ادبی

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۳۲

همزمان با حضور ایران در سی و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس و در دیدار نماینده طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب‌های ایرانی با «لارنس ریزون» مدیر پروژه گرنت کشور فرانسه بر همکاری مشترک دو کشور در ترجمه آثار ادبی تأکید شد.

به گزارش ایلنا، در دومین روز از نمایشگاه کتاب پاریس نماینده طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در دیدار با خانم «لارنس ریزون» مدیر پروژه گرنت کشور فرانسه موسوم به «بورو اینترناسیونال دو ادیسیون فرانسز» بر حمایت و همکاری مشترک ایران و فرانسه در ترجمه آثار ادبی تأکید داشتند.

در این دیدار ضمن تشریح جزئیات و نحوه حمایت از ترجمه و انتشار آثار در ایران و فرانسه، طرفین بر همکاری درزمینهٔ ترجمه آثار فارسی به فرانسه و بالعکس در قالب طرح‌های حمایتی دو کشور تأکید کردند.

«لارنس ریزون» ضمن استقبال از گفتگوهای مطرح‌شده، طرح گرنت ایران را اقدامی مؤثر در جلب ناشران فرانسه به ترجمه و انتشار کتاب‌های فارسی دانست.

وی با اشاره به اینکه این طرح می‌تواند زمینه همکاری ناشران، نویسندگان و مترجمان دو کشور را بیش‌ از پیش فراهم آورد ابراز امیدواری کرد ناشران کشور فرانسه با شرکت در نمایشگاه کتاب تهران با کتاب‌های منتشره در ایران بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز