خبرگزاری کار ایران

نشر ایران در انتظار دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن به فرهاد حسن‌زاده

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۷۳۴

جایزه هانس کریستین اندر سن که به نوبل ادبیات کودک معروف است هر دو سال یک‌بار به یک نویسنده ویک تصویرگر به‌پاس قدردانی از یک‌عمر تلاش و تأثیرگذاری در ادبیات اهدا می‌شود.

به گزارش ایلنا، جایزه هانس کریستین اندر سن از معتبرترین جوایز ادبی و هنری در حوزه ادبیات کودکان است برای بالا بردن مهارت‌های ادبی کودکان و نوجوانان از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان اهدا می‌شود.

فرهاد حسن‌زاده  از طرف شورای کتاب کودک برای آنچه "یک‌عمر فعالیت موفق در حوزه نویسندگی ادبیات کودکان و نوجوانان" عنوان‌شده نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندر سن ۲۰۱۸ شده است. وی موفق به راه‌یابی به فهرست پنج نفر نهایی جایزه‌ی هانس کریستین اندر سن شده و با ایکو کادونو از ژاپن، یولف استارک از سوئد، جوی کاولی از نیوزیلند و ماریه اوده موریل از فرانسه رقابت می‌کند. برگزیده نهایی این رقابت ادبی در ششم فروردین سال آینده در نمایشگاه کتاب بلونیا ۲۰۱۸ اعلام می‌شود.

تنها برنده ایرانی این جایزه جهانی در سال 1974 فرشید مثقالی تصویرگر است. هوشنگ مرادی کرمانی نیز در سال ۱۹۹۲ از سوی هیئت‌داوران این جایزه مورد تشویق قرار گرفت و در سال ۲۰۱۴ بار دیگر از سوی ایران نامزد دریافت این جایزه شد.

پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا با حضور جمهوری اسلامی ایران از 6 تا 9 فروردین سال آینده در 6 سالن و در محل نمایشگاه بلونیا آغاز به کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز