خبرگزاری کار ایران

مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان در روزهای عید برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۷۳۸

موسسه خانه کتاب با هدف کمک به افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان، مسابقه کتابخوانی ویژه نوروز را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، مسابقه کتابخوانی با شعار «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» با هدف ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه و تقویت فرهنگ کتابخوانی، در ایام نوروز برگزار می‌شود.دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با سلیقه خود یک جلد کتاب را انتخاب و مطالعه کنند و سپس خلاصه آن کتاب را به صورت یک ویدئو به ادمین کانال دبیرخانه به نشانی @Festival1397 ارسال کنند.

دانش‌آموز باید مطالب کتاب را ـ که ممکن است داستان یا هر موضوع دیگری باشد ـ بفهمد و بتواند آن را به‌طور خلاصه تعریف کند؛ بنابراین هدف این نیست که دانش‌آموز مطالب کتاب را حفظ کند.خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرام "بخوانیم، بفهمیم، بگوییم" به آدرس @KetabKetab1397 مراجعه کنند.

فایل‌های تولیدی دانش آموزان باید حداکثر دو دقیقه و حداکثر ۱۲۰ ثانیه باشد؛ هر دانش آموز  می‌تواند فقط یک عنوان کتاب را انتخاب، مطالعه، خلاصه و ارائه و در قالب یک فایل ارسال کند.

کیفیت صدابرداری، تصویربرداری و صداگذاری فایل‌ها در انتخاب برگزیده‌ها تاثیری ندارد اما باید به نحوی باشد که چهره کامل دانش آموز در طول فیلم واضح، بدون پرش و بدون قطعی قابل رویت باشد و صدای دانش آموز و کلماتی که بیان می‌کند کاملاً واضح باشد. پوشش دانش‌آموزان باید مطابق لباس مدرسه یا لباس رسمی باشد.

دانش‌آموزان می‌توانند به اختیار و سلیقه خود یک جلد (فقط یک جلد) کتاب را انتخاب کنند؛ کتاب باید حتماً غیر درسی باشد و کمک آموزشی هم نباشد. متن گفتارِ ویدئو باید فقط به خلاصه همان یک جلد کتاب مربوط و مرتبط باشد و در آن از خاطره گویی، مثال‌های خارج از کتاب و موارد دیگر استفاده نشود.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه کتابخوانی «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم»  ساعت ۲۴ روز ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ خواهد بود.

جوایز برگزیدگان در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۳۹۷ اهدا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز