خبرگزاری کار ایران

خواننده پیشکسوت آوازهای کاشمری درگذشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۹۱۲

محمدحسین رضایی مهولاتی، موزیسین پیشکسوت، نوازنده دایره و خواننده آوازهای کاشمری در سن 76 سالگی درگذشت.

هوشنگ جاوید در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر گفت: محمدحسین رضایی مهولاتی در زمینه هنرهای آئینی و دایره نوازی فعالیت می کرد و در گذشته خوانندگی هم انجام می داد. حدود 50 سال قبل، اینها گروه بسیار توانمندی بودند که در این عرصه فعالیت می کردند و متاسفانه تمام آنها را به مرور زمان از دست دادیم. حیف که این شخص را نیز از دست دادیم او تمام اصطلاحا ترانه های پادایره گی کاشمر را از حفظ بود. همچنین ترانه های مراسم آئینی را از بر داشت. از نظر ریتم شناسی نیز تمام ریتم های خراسان را و به ویژه ریتم های موسیقی خراسان میانه که امروزه خراسان رضوی شده را به خوبی می شناخت.

این پژوهشگر موسیقی نواحی در ادامه افزود: مرحوم مهولاتی با آدم های بزرگی کار کرده بود؛ البته خوشحالم از او چند فرزند به یادگار مانده که به هنر پدرشان آشنایی دارند. دو نفر از فرزندان مرحوم مهولاتی یعنی محمود و زهره خوب دوتار نوازی می کنند و به مقام های دوتارنوازی نیز آشنایی دارند و خوانندگی را هم به خوبی انجام می دهند.

وی همچنین عنوان کرد: در سال 85 که مسئول مرکز موسیقی حوزه هنری خراسان رضوی بودم به اتفاق دوستان تلاش کردیم پرونده ایشان را در ارشاد به جریان انداختیم که منجر به تعیین حقوق طرح تکریم هنرمندان برای مرحوم مهولاتی شد. مرحوم مهولاتی هنرمند خوبی بود و به خوبی نیز آموزش می داد اما آنگونه که باید و شاید دیده نشد.

محمدحسین رضایی مهولاتی موزیسین پیشکسوت، نوازنده دایره و خواننده آوازهای کاشمری در سن 76 سالگی و به دلیل بیماری قلبی و ریوی درگذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز