خبرگزاری کار ایران

واکنش طالبیان به مدیریت افتخاری محیط‌طباطبایی در زواره؛

دو نوع مدیر داریم؛ یکی مقیم و دیگری علمی/آقای محیط مسئول علمی پایگاه‌ است

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۵۴۲

معاون میراث فرهنگی گفت: آقای محیط طباطبایی مدیر علمی زواره هستند. دو نوع مدیر داریم؛ یکی مدیر مقیم و دیگری مدیر علمی. مدیر علمی حقوق نمی‌گیرد.

محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره‌ی دلایل انتصاب احمد محیط طباطبایی به سمتِ مدیریتِ پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی زواره گفت: ایشان همان‌طور که خودشان نیز گفته‌اند، مدیر افتخاری هستند و منظور از مدیر افتخاری، کسی است که حقوق نمی‌گیرد. آقای محیط مسئول علمی این پایگاه‌ست. ایشان به‌خاطر زواره‌ای بودن و آشنا بودن به محیط آنجا، به عنوان مدیر علمی میراث فرهنگی زواره انتخاب شدند. 

وی در واکنش به اینکه مدیر پایگاه باید مقیم شهرستان مربوطه باشد، در حالی که مدیر جدید از چنین ویژگی‌ای برخوردار نیست، اظهار داشت: در این مورد، دو نوع مدیر داریم؛ یکی مدیر مقیم و دیگری مدیر علمی. مدیر علمی حقوق نمی‌گیرد. در حال حاضر، در حال مذاکره هستیم تا یک مدیرِ مقیم برای زواره منصوب کنیم.

احمد محیط طباطبایی (رئیس آیکوم ایران) که هم‌اکنون مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی زواره است، اخیراً در گفتگو با ایلنا درخصوصِ دلایل انتصابش به این شغل با وجود مشاغل دیگری که دارد، گفته بود: من مسئولِ افتخاری پایگاه شهر زواره هستم. درواقع به آنجا رفتم تا بتوانیم اقداماتی صورت دهیم. کاری هم که از ما خواسته شده این بوده که بخش میراثی شهر زواره را فعال کنیم و در راستای این هدف بازسازی و احیایِ مسجد پامنار به عنوان قدیمی‌ترین اثری که در آن منطقه وجود دارد، در دستور کار قرار گرفته است و همچنین احیایِ محدوده‌ی 34 هکتاری شهر تاریخی زواره.

وی هم‌چنین در واکنش به اینکه این سمت ایجاب می‌کند مدیر پایگاه؛ مقیمِ محل مأموریت خود باشد، نیز عنوان کرده بود: مدیر اصلی پایگاه بدون شک باید مقیم شهر زواره باشد، اما پست من یک پست افتخاری است و در این حوزه تنها نظارت دارم. البته پایگاه‌های مختلف ما همه ناظران علمی و هیات راهبردی دارند که این هیات باید کارها را دنبال کند. افتخاری به این معناست که من حقوقی نمی‌گیرم و این پست را پذیرفتم تا این هماهنگی را در مجموعه به وجود بیاورم. همان‌طور که خیلی از مدیریت‌ِ پایگاه‌ها از افراد و تجربه‌شان استفاده می‌کنند، من نیز مسئول پایگاه میراث فرهنگی زواره هستم؛ همان بافت 34 هکتاری‌ای که خودِ من آن را به ثبت رساندم.

عضو شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، رئیس ایکوم ایران و مشاور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی از دیگر سمت‌های محیط‌طباطبایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز