خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

هنوز تصمیمی برای فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی گرفته نشده است/ استقبال از ارائه اینترنت بدون فیلتر به خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۱۷۳

وزیر ارشاد درباره فیلترینگ تلگرام و پیام‌رسان‌های خارجی گفت: هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس صالحی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به اشاره به جلسه روز گذشته در رابطه با حمایت از پیام‌رسان های داخلی عنوان کرد: این جلسه را مرکز ملی فضای مجازی و آقای فیروز آبادی داشتند. در ابتدای جلسه حضور داشتم همه ما برای اینکه بتوانیم در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اتفاقاتی بیفتند که بتواند به توسعه فضای آنها کمک کند اجماع ملی داریم.

 با اشاره به فرمایشات رهبری یادآور شد: در جلسه دیروز این مساله مطرح شد که مقطعی که در شرایط فعلی داریم دوره جدید تمدنی تلقی می‌شود و فضای مجازی شبیه به انقلاب صنعتی یک دوره جدید تمدنی را آغاز کرده است. اگر بتوانیم با حضور فعال‌تر درر این دوره حرکت کنیم سهم بیشتری می‌توانیم ایفا کنیم. این فضای متنوعی است و حوزه‌های کارکردی زیادی دارد یکی از این حوزه‌ها پیام رسان‌های داخلی است که باید کمک  شود بتوانیم در این مقطع فضای ملی داخلی را توسعه دهیم. این رویکرد جدی در مجموعه نظام است و باید دید چگونه می‌توان از این نقطه حمایت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره فیلترنیگ هم در جلسه دیروز بحثی شد، عنوان کرد: این نکته‌ مراکز تصمیم‌گیری دارد و  جلسه دیروز در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بود.

وزیر ارشاد درباره فیلترینگ تلگرام گفت: هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است. اجازه بدهید تصمیمات در مراکزی که جدی این بحث را دنبال می‌کنند، گرفته شود.

صالحی با اشاره به لایحه جامع رسانه هم گفت: بعد از اشکالاتی که از سوی اصحاب رسانه و دولت در این باره مطرح شد این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح و قرار شد تا پایان فروردین نظرات را جمع و به جمع‌بندی برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ارائه اینترنت بدون فیلتر به خبرنگاران هم گفت: برخی دوستان پیشنهاداتی داشتند که این موضوع از سوی وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد مورد استقبال قرار گرفت که اگر خبرنگارانی تمایل به این کار داشتند مورد حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز