خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی اعلام شد؛

مستندنگاری شهرهای تاریخی با روش‌های جدید

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۵۵۹

محصولاتی که در روش‌های جدید فتوگرامرتیک وجود دارد فقط محدود به نقشه‌های خطی مسطحاتی (پلانیمتری) یا توپوگرافی نمی‌شود بلکه این روش‌ها در کنار نرم‌افزارهای جدید باعث خلق تصاویری بسیار دقیق شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی برومند این مطلب را در نشست تخصصی که به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی تحت عنوان «تصویری ماندگار برای آینده مستند نگاری شهرهای تاریخی با روش‌های جدید» به همت پژوهشکده بنا‌ها و بافت‌های فرهنگی تاریخی برگزار شد، مطرح کرد.

این کار‌شناس در ادامه به توضیح چگونگی به کار گیری از تجهیزات جدید و پهپادهادر مستندگاری شهر‌ها و اماکن پرداخت و گفت: ما می‌خواهیم روش مستندنگاری هوایی را فرا‌تر از نقشه‌های توپوگرافی برده و وارد دنیای سه بعدی شویم، دنیایی که امروز ابزارهای ساده‌ای برای آن وجود دارد و با یک دوره آموزشی سه روزه می‌توان به آن‌ها آشنا شد.

او با اشاره به امکان تلفیق تصاویر و نقشه‌های خطی گفت: امروز دیگر نقشه‌ها به خط محدود نمی‌شود و ترسیم کار وقت گیر اپراتوری است که با حذف آن می‌توان در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

برومند با اشاره به اینکه در پهپاد‌ها میزان پوشش‌ها نسبت به عکس‌های هوایی بیشتر در نظر گرفته می‌شود، گفت: محصولاتی که در روش‌های جدید فتوگرامرتیک وجود دارد فقط محدود به نقشه‌های خطی مسطحاتی یا توپوگرافی نمی‌شود.

او گفت: امروزه در عکسبرداری هوایی میزان پوشش را افزایش می‌دهیم تا از هر عارضه تعداد زیادی عکس از مناظر مختلف داشته باشیم و همین امر باعث شده بتوانیم با دقت کمتر از ۵سانتی‌متر کار کنیم.

او افزود: در حال حاضر بیشتر از مقیاس از واژه GSD در مستند نگاری هوایی استفاده می‌شود که به معنی اندازه پیکسل روی زمین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز