خبرگزاری کار ایران

شبنم قلی‌خانی در گفت‌وگو با ایلنا:

«سیاستمدار دروغگو» یک مساله جهانی‌ست/دروغگوها همه جا هستند

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۷۱۱

شبنم قلی‌خانی که این روزها در نمایشی با موضوع یک نماینده مجلس دروغگو حضور دارد، با بیان اینکه «دروغگو همیشه در اطراف ما بوده و هست و ما همیشه در جامعه و زندگی‌مان با افراد دروغگو مواجه بوده‌ایم» گفت: در هر جامعه‌ای دروغگو هست فرقی نمی‌کند در چه مقامی باشد. کسانی که کار ما را می‌ببینند نیز مسلما از مطالبی که در نمایش عنوان می‌شود استنباط درست‌ خود را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «دپوتات» داستان فریکس نماینده مجلس یونان و در شهر آتن است که برای رهایی از شر مراجعه‌کنندگانش به دنبال یک رئیس دفتر مناسب می‌گردد. در این بین افراد مختلفی به او پیشنهاد می‌شوند؛ در نهایت تئودور به عنوان رئیس دفتر وی انتخاب می‌شود که یک روزنامه‌نگار است و پس از آن، زندگی این نماینده مجلس برای همگان عیان می‌شود. شبنم قلی‌خانی، اتابک نادری، پندار اکبری، وحید نفر، هادی عطایی، غزاله جزایری، یاشار نادری و قاسم روشنایی بازیگران این نمایش هستند که به کارگردانی اتابک نادری تا پایان فروردین روی صحنه است.

شبنم قلی‌خانی، بازیگر «دپوتات» که برای نخستین بار بازی در ژانر کمدی را با این نمایش آغاز کرده است، درباره ویژگی‌های این نقش گفت: این کاراکتر با کارهای قبلی‌ام خیلی متفاوت بود. من تجربه کار کردن در ژانر کمدی را نداشتم بنابراین وقتی به من پیشنهاد شد خیلی از آن استقبال کردم. در وهله بعدی متن قرار داشت؛ چون نمایش براساس یک متن خارجی نوشته شده و به نظرم شخصیت‌پردازی‌ها بسیار درست است.

قلی‌خانی خاطرنشان کرد: «دپوتات» یک کمدی اجتماعی و موقعیت است که برای من همیشه این ژانر از کمدی بسیار جالب و جذاب بوده است.

او در پاسخ به این سوال که «با توجه به نوع طنز نمایش؛ چقدر او و دیگر بازیگران از بداهه‌های کلامی و طنزهای در لحظه استفاده کرده‌اند» گفت: ما هیچ بداهه‌هایی در کار نداریم و اجرا کاملا براساس متن پیش می‌رویم. ولی تکه‌هایی را اضافه کرده‌ایم که بر حسب اتفاقات روزمره است و اخیرا اتفاق افتاده و به همین دلیل بیشتر تماشاچی را می‌خنداند اما در کل بداهه نمی‌رویم بلکه چیزهایی را اجرا می‌کنیم که از پیش مشخص شده است.

این بازیگر تئاتر و سینما با اشاره به وجوه تشابه داستان این نمایش خارجی با مسائلی که در ایران می‌گذرد، گفت: مضمون اصلی نمایش مساله دروغ است. در همه‌جای دنیا ممکن است آدم‌هایی وجود داشته باشند که دروغ بگویند و این قضیه نه تنها در کشور ما که در خیلی از کشورها ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین برای مخاطب قابل لمس است.

قلی‌خانی با بیان اینکه «دروغگو همیشه در اطراف ما بوده و هست و ما همیشه در جامعه و زندگی‌مان با افراد دروغگو مواجه بوده‌ایم» گفت: اصل نمایشنامه متعلق به کشوری دیگر است اما ما در آن تغییراتی داده و کمی آن را ایرانیزه کردیم که باعث شد مخاطب با آن بیشتر همذات‌پنداری کرده و جذبش شود.

«سیاستمدار دروغگو» یک مساله جهانی‌ست/دروغگوها همه جا هستند

بازیگر نمایش «دپوتات» در پاسخ به این سوال که «مخاطب این نمایش به دلیل اینکه بین شخصیت سیاستمدار دروغگوی این نمایش با برخی سیاستمداران کشور احساس شباهت می‌کنند و به طنز این نمایش می‌خندند؟» تصریح کرد: سیاست همیشه با زندگی مردم دخیل بوده و هست. اما در حالت کلی در هر جامعه‌ای دروغگو هست فرقی نمی‌کند در چه مقامی باشد و آن کسانی که می‌آیند کار ما را ببینند مسلما از مطالبی که در نمایش عنوان می‌شود استنباط درست‌شان را دارند.

قلی‌خانی خاطرنشان کرد: به نظر من مخاطبان این نمایش هر قشری می‌توانند باشند؛ چه سیاسیون و چه مردم عادی. به‌هرحال مطالبی در این نمایش عنوان می‌شود که برای همه جذاب و جالب است.

او با بیان اینکه «با تجربه بازی در یک نمایش کمدی؛ خیلی تمایل دارم بازی در این ژانر را ادامه دهم چون واقعا تجربه خوبی بود» گفت: با اینکه به نظرم کمدی خیلی سخت‌تر از ژانرهای دیگر است اما من خیلی در آن نقش راحت بودم و دوست دارم بازهم این ژانر را ادامه دهم.

قلی‌خانی با بیان اینکه نگرانی بابت بازی در نقش یک کاراکتر نسبتا منفی و دروغگو نداشته است، گفت: درست است که شاید در همه این سال‌ها مخاطبان، مرا با چهره و نقش‌های مثبت شناخته‌اند و شاید بازی در نقش‌های خاص مثل همین کاراکتری که دروغ می‌گوید و کارهای عجیب و غریب می‌کند کمی می‌توانست برای مخاطبم ناآشنا باشد، اما خودم هیچ نگرانی از این بابت نداشتم چون فکر می‌کنم قدرت بازیگر در بازی‌اش است نه چهره.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز