خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران:

برای تخصیص بن‌کارت به اتباع خارجی محدودیت قانونی داریم/در حال رایزنی برای ثبت‌نام دانشجویان و دانش‌آموزان افغان هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۳۴۱

امیرمسعود شهرام‌نیا می‌گوید: ثبت‌نام برای بن کارت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیازمند داشتن کد ملی است و برای همین اتباع خارجی امکان ثبت‌نام برای آن را ندارند. منتها مکاتباتی برای حل این الزامات قانونی در حال انجام است تا این فرصت دست‌کم برای اتباع افغانستانی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ثبت‌نام برای استفاده از بن کارت‌های سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز ۳۰ فروردین آغاز شده است، منتها در اطلاعیه‌ای که وبسایت این نمایشگاه منتشر کرده، اتباع خارجی به سامانه ثبت‌نام دسترسی ندارند و نمی‌توانند از این امکان استفاده کنند. از آنجا که تعداد قابل توجهی دانش‌آموز و دانشجوی افغانستانی در کشور مقیم و مشغول به تحصیل هستند، شاید بهتر بود چنین امکانی برای آن‌ها نیز وجود می‌داشت تا بتوانند از بن کتاب نمایشگاه کتاب تهران استفاده کنند. امیرمسعود شهرام‌نیا (قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در همین رابطه گفت: ثبت‌نام برای بن کارت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیازمند داشتن کد ملی است و برای همین اتباع خارجی امکان ثبت‌نام برای آن را ندارند. منتها مکاتباتی برای حل این الزامات قانونی در حال انجام است تا این فرصت دست‌کم برای اتباع افغانستانی که اقامت قانونی دارند و دانشجو هستند یا تحصیل می‌کنند، فراهم شود.

شهرام‌نیا با اشاره به قوانین مشابه درباره یارانه در کشورهایی مثل فرانسه و... نیز بیان کرد: البته در سایر کشور‌ها و همه جا هم مواردی که حکم یارانه دارند به کسانی که شناسنامه و پاسپورت آن کشور را ندارند تعلق نمی‌گیرد. در فرانسه هم بن کتاب دارند اما به ایرانی‌های مقیم آنجا تعلق نمی‌گیرد. ما هم برای اینکه مسئله را با توجه به تعداد بالای درخواست‌های اتباع افغانستانی حل کنیم در حال رایزنی هستیم تا مجوز لازم را بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز