خبرگزاری کار ایران

عباس عبدی:

تولید کالای فرهنگی یکی از مولفه‌های اصلی قدرت در جهان امروز است

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۴۵۵

عباس عبدی معتقد است: تامین امینت مستلزم داشتن قدرت است و یکی از مولفه‌های قدرت فرهنگ است.

عباس عبدی (معاون اسبق فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری و تحلیلگر سیاسی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تامین امینت مستلزم داشتن قدرت است، گفت: بدون قدرت هیچ امنیتی تامین نخواهد شد. قدرت چند مولفه دارد؛ مولفه اقتصادی، مولفه سیاسی، مولفه فرهنگی، مولفه اجتماعی و مولفه جمعیتی و سرزمینی. برخی از این مولفه‌ها مثل وضعیت جمعیتی یا جغرافیایی ثابت هستند اما مولفه‌های دیگر را باید تقویت کنیم و همان‌ها هستند که قدرت ایجاد می‌کنند و امنیت را هم به دنبال خودشان می‌آورند.

وی با اشاره به تعیین کننده بودن قدرت فرهنگی تصریح کرد: در جایگاه یک کشور در نظام فعلی جهانی قدرت فرهنگی خودش را در کالای فرهنگی نشان می‌دهد و به نظر من سینما جزو کالاهای فرهنگی است که جهانی‌تر از هر کالای دیگری است. اگر دقت کنید اکثر کشور‌ها سعی می‌کنند یکی از مراکز موسسات بین المللی را به خودشان اختصاص دهند و برگزاری فستیوال‌های بزرگ هنری هم یک نوع حرکت مردمی است که خود به منزله ثبات است.

عبدی ارتباطات حاصل شده از برنامه‌هایی مثل جشنواره جهانی فیلم فجر را بسیار مهم ارزیابی و عنوان کرد: آمدن خارجی‌ها به ایران می‌تواند در تقویت قدرت فرهنگی بسیار موثر باشد؛ موضوعی که باعث تقویت قدرت امنیتی کشور نیز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز