خبرگزاری کار ایران

افزایش ۵۱ درصدی فروش و ۴۱ درصدی مخاطبان سینما در فروردین ۹۷/عدم تغییر فیلم‌های روی پرده

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۳۸۹

فروش فیلم‌های سینمایی در فروردین ماه ۹۷ نسبت به همین زمان در سال گذشته ۵۱ درصد و تعداد مخاطبان ۴۱ درصد رشد داشته است.

غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای اکران در سال ۹۷ با اعضای جدید صبح امروز برگزار شد، گفت: این جلسه از حدود ساعت ۱۰ آغاز و تا ساعت ۱۲: ۳۰ ادامه داشت.

وی ادامه داد: در این جلسه محمد احمدی و سیدمحمود رضوی به‌عنوان نمایندگان تهیه کنندگان، بیژن امکانانیان به عنوان نماینده پخش‌کنندگان، محمدرضا صابری، غلامرضا فرجی، محمد قاصد اشرفی به عنوان نماینده سینماداران معرفی و قرار شد در جلسات سال ۹۷ شرکت کنند.

فرجی ادامه داد: نماینده کانون کارگردانان سینمای ایران نیز هفته آینده معرفی می‌شود و بعد از معرفی وی ریاست جلسات با نماینده کارگردانان خواهد بود.

فرجی با شااره به اینکه در جلسه امروز منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز حضور داشت نیز گفت: در این جلسه مدیرعامل خانه سینما طی سخنانی بر تلاش شورا برای برقراری عدالت، انضباط و رونق در حوزه اکران تاکید کرد و اعلام کرد که جریان طبیعی اکران با فعال شدن شورای عالی اکران نباید قطع شود.

فرجی ادامه داد: مدیرعامل خانه سینما اعلام کرد که آیین‌نامه اکران توسط صنوف و افراد مرتبط مطالعه شود و ایراد‌ها و نظرات اخذ و تغییرات مورد نیاز اعلام شود.

فرجی با اشاره به افزایش فروش فیلم‌ها و تعداد مخاطبان در فروردین سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ گفت: حمایت خوب مردم باعث شد تا اما امروز شاهد رونق بیشتر سینما باشیم. فروش فیلم‌ها در فروردین ۹۷ به ۴۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان و تعداد مخاطبان به ۴ میلیون و ۶۸۹ هزار نفر رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که ما در فروش فیلم‌ها به رشدی حدود ۵۱ درصدی و در تعداد مخاطب نیز به افزایشی بیش از ۴۱ درصد رسیده‌ایم.

فرجی افزود: در فروردین سال ۹۶ میزان فروش فیلم‌ها ۳۰ میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومان و تعداد مخاطبان سه میلیون ۳۰۷ هزار نفر بود.

وی درباره سایر مصوبات جلسه امروز گفت: باتوجه به بالا بودن کف فروش فیلم‌ها تصمیم گرفته شد تا اکران فیلم‌های روی پرده کمافی‌السابق ادامه داشته باشد و هیچ فیلمی تا هفته آینده تغییر نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز