خبرگزاری کار ایران

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد؛

تجهیز ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۷۷۴

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌‍المللی کتاب تهران از تجهیز کتابخانه‌های مدارس تهران و شهرستان‌های استان تهران همزمان با برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، همایون امیرزاده؛ سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌‍المللی کتاب تهران از تجهیز کتابخانه‌های مدارس تهران و شهرستان‌های استان تهران همزمان با برگزاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: همزمان با سی یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران و شهرستانهای استان تهران با کتاب‌های مناسب تجهیز می‌شود.

وی افزود: این طرح برای دومین سال متوالی با مشارکت معاونت فر هنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آن در نظر گرفته شده است. از این رو کتاب‌های مناسب گروهای سنی در دورهای تحصیلی از ناشرین شرکت کننده در نمایشگاه خریداری خواهد شد.

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران همچنین از حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ادارات آموزش و پرورش تهران و شهرستان‌های تهران پیش‌بینی می‌شود که ۸۰ هزار دانش‌آموز از نمایشگاه بازدید کنند. مدارس در قالب برگزاری اردوهای یک‌روزه و بازدید از نمایشگاه، از امتیاز تجهیز کتابخانه بهرمند می‌شوند.

امیرزاده ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده ۸۰۰ه مدرسه از شهر تهران و ۷۰۰ مدرسه از شهرستان‌های تهران شرکت خواهند کرد. برای دومین سال متوالی موسسه فرهنگی منادی تربیت وابسته به وزارت آموزش وپرورش مجری اجرای این طرح است. با اجرای این طرح و احتساب سال گذشته، ۳۰۰۰ کتابخانه مدارس تجهیز می‌شوند که می‌تواند الگوی مناسب برای نمایشگاه‌های استانی باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با قرار گرفتن نمایشگاه در مصلی و مرکز شهر انتظار می‌رود زمینه گسترده‌تر دانش‌آموزان نسبت به سال‌های گذشته فراهم شود و در نمایشگاه سی و یکم شاهد پایین آوردن میانگین سنی و شور و نشاط در نمایشگاه باشیم.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز