خبرگزاری کار ایران

گشتی در هنر ساسانی با یک کتاب

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۹۲۰

کتاب «نگاهی به هنر دوره ساسانی» انتشارات نخبه‌سازان منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «نگاهی به هنر دوره ساسانی» با گردآوری و تدوین آناهیتا مصلحی و پیشگفتاری از یوسف نراقی به تازگی توسط انتشارات نخبه‌سازان منتشر شده است.

کتاب در دو فصل «مختصری درباره تاریخ سیاسی و جغرافیای تاریخی دوره ساسانی» و «هنر ساسانی» به تحلیل و واکاوی هنر این دوره تاریخی ازجمله معماری دوره ساسانی، نقوش برجسته دوره ساسانی، نقوش برجسته روی سنگ (نگارکند)، نقوش برجسته روی فلزات، نقوش برجسته روی گچ (گچ‌بری)، نقوش خط و کتیبه، نقوش برجسته روی مهر، نقاشی دوره ساسانی، نقاشی دیواری، نقاشی کتاب و... می‌پردازد.

در بخشی از مقدمه یوسف نراقی می‌خوانیم:

 «مطالعه آثار باستانی، بخش وسیعی از زندگی گذشته جوامع را دربرمی‌گیرد. این آثار می‌توانند جنبه‌های گوناگون زندگی مردم آن عصر را نشان دهند. مثلا برج و بارو‌ها و قلعه‌های دفاعی دور شهر‌ها می‌توانند موقعیت نظامی یا جنگی مردم آن دوره را ترسیم کنند یا وسایل زندگی روزمره، مثل ظروف پخت و پز و وسایل گرمایشی، می‌توانند تصویر زندگی یک قوم یا منطقه سکونت آنان در یک زمان خاص باشد. همچنین آثار هنری بجا مانده از گذشته، ابزار و وسایلی هستند که ما را با زندگی فرهنگی و فکری آن عصر آشنا می‌کنند.»

کتاب «نگاهی به هنر دوره ساسانی» در ۲۰۸ صفحه و به قیمت ۱۷۰۰۰ تومان توسط انتشارات نخبه‌سازان منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز