خبرگزاری کار ایران

نوای موسیقی آذربایجان توسط بانوان تبریزی در تالار وحدت

کد خبر : ۶۱۶۱۳۶

همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸، صدای موسیقی بانوان هنرمند تبریزی در تالار وحدت تهران به صدا درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، ماریا یزدانی (سرپرست گروه پارلا) گفت: گروه موسیقی پارلا پس از اجرای موفق سال قبل که با استقبال خوب علاقمندان به موسیقی و آیین‌های آذربایجانی مواجه شد، این بار ۱۴ اردیبهشت ماه همزمان با عید نیمه شعبان، در تالار وحدت تهران، دومین کنسرت رسمی خود را اجرا می‌کند. 

هدف از تشکیل این گروه ایفای نقش موثر بانوان هنرمند، در حفظ و اشاعه موسیقی اصیل آذربایجانی و نیز صیانت از فرهنگ غنی اقوام ایرانی است.

این هنرمند که امیدوار است با حمایت‌های مسئولین فرهنگی استان آذربایجان شرقی، همزمان با رویداد فرهنگی تبریز ۲۰۱۸، سالی که تبریز بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی گردیده است، بتواند با گروه خود، برای بانوان شهرش به اجرا بپردازد، یزدانی در پایان صحبت‌هایش ادامه داد: در این برنامه، قطعاتی همچون تئزگل، ساری گلین، سامان یولو، تئللرینی یان دارا قئز، جان مریم، یاندیردین قلبیمی، آمان اوچو، داشلی قالا، لاچین، شکار آهو و… اجرا خواهد شد. 

همچنین فاطمه محمدی طراحی و کارگردانی حرکات آیینی را در کنسرت پیش روی گروه پارلا بعهده دارد، تهیه‌کننده و مدیر برنامه گروه غلامرضا میرزازاده، تنظیم‌کننده قطعات حسن خجسته، مجری و کار‌شناس ادبی کنسرت نیز زهرا احمدی است.  

علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به آدرس اینترنتی iranconcert. com مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز