خبرگزاری کار ایران

واکنش مجید مجیدی به یک دروغ‌پردازی در فضای مجازی/اعتقادات مردم را هدف گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۳۶۵

مجید مجیدی، کارگردان سینمای ایران، به برخی خبرها پیرامون تخریب یک امامزاده واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماجرای امامزاده ساخت مجیدی، داستانی‌ ساختگی‌ست که این روزها در بسیاری از کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شود. در این کانال‌ها ماجرا در قالب خاطره‌ای از مجید مجیدی عنوان شده و روایت این فیلمساز را از ساخت امامزاد‌ه‌ای به دست خودش بازگو می‌کند. نقل این خاطره که از زبان مجیدی نوشته شده، به شرح زیر است: «برای تهیه قسمتی از یک فیلمم به روستایی در شمال کشور رفتیم. بخاطر اینکه نخواهیم مسافتی را تا امامزاده‌های اطراف طی کنیم و بچه‌ها اذیت نشوند یک اتاقک کوچک شبیه امامزاده بنا کردیم و چند بازیگر نقش‌های خود را در آن قسمت ایفا کردند. بعد از پایان فیلمبرداری چون یک بنای معمولی بود آن را جهت لانه‌گزینی پرندگان سالم رها کردیم و رفتیم. حدود دو سال بعد خبردار شدم امامزاده ساختگی‌مان تبدیل به زیارتگاه مهمی شده است. اول باور نکردم اما جهت حصول اطمینان به آن روستا سفر کردم، دیدم واقعیت دارد. برای روشنگری با اهالی صحبت کردم و گفتم این اتاقک را ما بخاطر تهیه فیلم شبیه امامزاده درست کرده‌ایم، اما دیدم مردم خصوصا پیران و بزرگان محل به شدت ناراحت شدند و حرف مرا توهین تلقی کردند و به گونه‌ای افراطی و احساساتی آن اتاقک را یک امامزاده شفا دهنده می‌دانند دیدم اگر بیشتر پافشاری کنم احتمال دارد صدمه ببینم. مصلحت دیدم که با اداره اوقاف آن منطقه صحبت کنم تا از آن طریق مردم را از این جهل برهانم...»

وقتی صحت و سقم این داستان را از مجید مجیدی (کارگردان فیلم آن سوی ابرها) پرسیدیم، آن را کاملا تکذیب کرد و با بیان این مطلب که "هرگز در هیچ فیلمی امامزاده‌ای را نساخته است" گفت: ما فقط در فیلم "رنگ خدا" نیاز به یک سقاخانه داشتیم و آن را ساختیم و اینکه گفته می‌شود من برای یکی از فیلم‌هایم امامزاده‌ای ساخته‌ام و بعد می‌خواستم آ‌ن را تخریب کنم اما اجازه ندادند، درست نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه گروهی اعتقادات مردم را هدف گرفته‌اند. اینگونه اخبار دروغ محض است. برخی فقط می‌خواهند در راستای تضعیف اعتقادات و باورهای مردمی حرکت کنند.

مجیدی در پایان تاکید کرد: امامزاده‌ها و بقاع متبرکه ارزش و جایگاه مهمی برای مردم مسلمان ما دارند اما گروهی هستند که با خبرهای دروغ قصد دارند این باورها را خدشه‌دار کنند و به اعتقادات مردم ضربه بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز