خبرگزاری کار ایران

سیلویا هینز: «تریو زلمایا» آنسامبلی با رویکرد ترویج هنر زنانه

کد خبر : ۶۱۶۵۶۰

«تریو زلمایا» به سرپرستی سیلویا هینز از کشور آلمان در جشنواره موسیقی معاصر تهران اجرا کرد.

به گزارش ایلنا، سرپرست تریو درخصوص اجرای این گروه گفت: قطعه اول اجرا از یک آهنگساز ایسلندی بود که با توجه به طبیعت ایسلند و آب و هوای بارانی آن، قطعه اول حال و هوای طبیعت را برای ما تداعی می‌کرد. قطعه دوم اجرا هم متعلق به یک نوازنده فنلاندی بود که می‌توان گفت این قطعه هم به نوعی حول موضوع طبیعت اما با دو عنصر کاملا متفاوت بود. 

وی ادامه داد: قطعه سوم هم از آیدین صمیمی مفخم بود که سال ۲۰۱۳ آن را برای ما به نگارش درآورد و درباره نرده‌های محافظی است که از جاهایی همچون زندان مراقبت می‌کنند و نیز در باره فردی است که گویی قصد خارج شدن از فضایی همچون زندان را دارد و این فضا مدام باز و بسته می‌شود. قطعه چهارم هم به نوعی ضد ساختار است که اثر یک آهنگساز آلمانی است که آن را بر اساس قطعه‌ای متعلق به دوران رنسانس نوشته، اما در واقع این دو قطعه با هم هیچ ارتباطی ندارند. آهنگساز در این قطعه یک نوع صدای خاص برای نوازنده فلوت در نظر گرفته است. 

هینز که امسال برای نخستین بار در این فستیوال حضور یافته است، گفت: خیلی خوشحالم که در این فستیوال حضور پیدا کردم چراکه هنرمندان بسیار مطرحی در این فستیوال شرکت دارند. فکر می‌کنم این روش بسیار خوبی است که همه هنرمندان این عرصه را کنار هم جمع کنیم و بتوانیم تجربه خوبی را در گوش دادن به موسیقی معاصر با آن‌ها به اشتراک بگذاریم. 

این هنرمند عرصه موسیقی در پایان سخنانش تصریح کرد: «تریو زلمایا» یک آنسامبل زنانه است و فعالیت ما در واقع تلاش در جهت ترویج هنر زنان است. به عقیده ما نادیده گرفتن ۵۰درصد جمعیت زمین که‌‌ همان زنان هستند بزرگ‌ترین اشتباه بشریت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز