خبرگزاری کار ایران

در موزه‌ هنرهای معاصر تهران اتفاق افتاد؛

تونی کرگ، پرده از مجسمه‌‌‌ی اهدایی‌اش برداشت+عکس

کد خبر : ۶۱۷۵۸۴

برای نخستین‌بار یک مجسمه‌ی اهدایی ازسوی هنرمند آلمانی-انگلیسی؛ تونی کرگ در باغ مجسمه‌ی موزه‌ی هنرهای معاصر تهران جانمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از مجسمه‌ی اهدایی تونی کرگ (هنرمند انگلیسی-آلمانی) با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» به موزه‌ی هنرهای معاصر تهران، ظهر امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه) با حضور مجید ملانورزی (مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی محمد زارع (سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران)، نگار نادری‌پور (عضو هیأت مدیره انجمن مجسمه‌سازان)، بابک اطمینانی، علی فرامرزی و جمعی از هنرمندان، در باغ مجسمه‌ی موزه‌ی هنرهای معاصر برگزار شد.

ملانوروزی در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای فراموش نشدنی موزه هنرهای معاصر است، گفت: در چهار سال گذشته تعاملات خوبی با هنرمندان جهان داشته‌ایم و نمایشگاه‌های مختلفی برگزار کرده‌ایم.

او ادامه داد: وقتی سه سال قبل که تونی کرگ را در دوسلدورف دیدم فکر نمی‌کردم با مشکلات مالی پیش رو بتوانیم نمایشگاه بزرگ «ریشه‌ها و سنگ‌ها» را در تهران، اصفهان و حالا کرمان برگزار کنیم.

مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به نکات مثبت چنین نمایشگاه‌هایی در دیپلماسی فرهنگی ایران در سطح جهانی، افزود: چنین اتفاقاتی از قبیل برپایی نمایشگاه «ریشه‌ها و سنگ‌ها» و اهدای مجسمه‌ای از یک هنرمندی برجسته بین‌المللی، تأثیرات مثبتی بر دیپلماسی فرهنگی ایران دارد و درنهایت می‌تواند سبب ایجاد تعامل فرهنگی و هنری بین هنرمندان ایرانی و خارجی شود. چنین تعاملاتی موجب بهتر شدن چهره ایران در جهان می‌شود.

سپس در ادامه‌ی این مراسم، علی فرامرزی (هنرمند نقاش) با اشاره تعاملات بین فرهنگی گفت: در دنیای متکثر امروز که روزبه‌روز بر ابعاد ارتباطات افزوده می‌شود، گفتگوی بین ملت‌ها و دولت‌ها ابزاری به حساب می‌آید که بسیاری از امور را راحت و کوتاه می‌کند.

او اضافه کرد: امروز دیپلماسی و گفتگوی فرهنگی، جزو مهم‌ترین ملزومات ارتباطی محسوب می‌شود و پایه هر ارتباطی را گفتگوی فرهنگی شکل می‌دهد. من خوشحالم که این اتفاق می‌افتد و اینکه ما متوجه اهمینت این گفتگوها شده‌ایم، و این دیپلماسی فرهنگی مبتنی بر صلح است. نمایشگاه تونی کرگ یکی از موفق‌ترین نمایشگاه‌های سال ۹۶ بود.

تونی کرگ (هنرمند مجسمه ساز آلمانی-انگلیسی) با اشاره به نمایشگاه «ریشه‌ها و سنگ‌ها» گفت: برگزاری این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران برای من بسیار خوب بود و از کار کردن در این فضا بسیار لذت بردم. شور و اشتیاق جوانان برای تماشای آثار من، بسیار مرا تحت تأثیر قرار داد.

او با اشاره به تعامل با ایرانیان اضافه کرد: پیشتر به عنوان استاد دانشگاه با دانشجویان ایرانی کلاس‌هایی داشتم، اما این نمایشگاه باعث شد بسیار تحت‌تأثیر قرار بگیرم چراکه می‌توانستیم گفتمان فرهنگی وسیعی ایجاد کنیم. هنرمند ذاتاً درون‌گراست، اما نمایشگاه‌ها فرصتی هستند برای هنرمند تا آثارش را به نمایش بگذارد و دست دوستی را برای تفاهم با دیگران دراز کند.

تونی کرگ گفت: با اینکه دیپلمات فرهنگی نیستم، اما به عنوان یک هنرمند می‌دانم با توجه به تبادلی که صورت گرفته است، زبان مشترکی داریم که بر پایه صلح است.

او درپایان افزود: این مجسمه را به عنوان یادمانی از گذرم در ایران، به عنوان دوستی و تفاهم به یادگار می‌گذارم.

تونی کرگ، پرده از مجسمه‌‌‌ی اهدایی‌اش برداشت+عکس

در پایان این مراسم، از مجسمه اهدایی تونی کرگ با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» در ابعاد 320×158 توسط تونی کرگ و جمعی از هنرمندان حاضر در باغ موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز