خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

امسال هیچ فیلمی رکورد فروش را نمی‌شکند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۴۴۰

سعید خانی معتقد است؛ امسال شاهد یک بی‌برنامه‌گی و سردرگمی در اکران فیلم‌ها هستیم که این اتفاق به فیلم‌های مستقل آسیب می‌رساند.

سعید خانی (تهیه‌کننده و مجری طرح فیلم‌هایی همچون لونه زنبور، من و بی‌خود و بی‌جهت) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت بد اکران فیلم‌ها در سال جاری گفت: وقتی ۷ فیلم فقط در ۶ هفته اکران می‌شود؛ هیچ فیلمی این فرصت را پیدا نمی‌کند که به فروش خوبی دست پیدا کند و سقف فروش یک فیلم ۱۵ میلیارد تومان می‌شود و ما دیگر شاهد رکوردزنی فیلم‌ها در اکران نخواهیم بود.

 خانی افزود: شورای صنفی نمایش می‌توانست برای اکران اول نوروز تعداد فیلم‌های کمتری را اکران کند و در اکران دوم تعداد فیلم‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اکران فیلم‌ها به شکل حاضر بیشترین ضربه را به سینمای مستقل و بخش خصوصی می‌زند زیرا حیات سینمای مستقل مستقیم به اکران بستگی دارد.

تهیه‌کننده فیلم من افزود: از سوی دیگر تعداد تولید فیلم‌ها در سینمای ایران زیاد است و اگر شورای صنفی نمایش تعداد کمتری فیلم اکران کند؛ مانند سال گذشته ما شاهد انباشت فیلم‌ها در پشت در اکران در نیمه دوم سال خواهیم بود.

وی ادامه داد: سامان دادن به اکران فیلم‌ها و عبور از این مشکل تنها دو راهکار دارد: اول آنکه نباید هر فیلمی ساخته می‌شود، حتما اکران شود بلکه باید فضا‌ها و فرصت‌های دیگر نمایشی همچون شبکه نمایش خانگی و وی او دی را تقویت کرد زیرا این روشی است که در همه دنیا استفاده می‌شود.

خانی افزود: راه‌اندازی چند پردیس سینمایی در تهران همچون باغ کتاب، پلاتنیوم شهرک غرب، تیراژه و ارگ این تصور غلط را بوجود آورده است که امکان اکران برای همه فیلم‌ها فراهم است درحالیکه ما باید به‌جای تمرکزگرایی کامل اکران در تهران به سمت تکثرگرایی در اکران حرکت کنیم.

تهیه‌کننده لونه زنبور ادامه داد: اگر امسال ما با یک سیاستگذاری درست به سمت تکثرگرایی در حوزه اکران حرکت کنیم و به اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها مانند تهران توجه کنیم، شاهد رشد ۱۵ الی ۲۰ درصدی فروش فیلم‌ها در فروردین بودیم

وی ادامه داد: ما امروز دچار یک سردرگمی در اکران هستیم زیرا سینماهای تهران ظرفیت اکران ۷ فیلم به شکل همزمان را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز