خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

حضور ولایتی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و بازدید از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۷۳۲

ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز با حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، در جریان این بازدید، مراسم رونمایی از جلد سوم دایرة‌المعارف پزشکی ایران و اسلام با عنوان «جامع‌الادویه المفرده - دارمی» با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی در غرفه انتشارات امیرکبیر سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز صورت گرفت.

ولایتی در این مراسم گفت: برای اولین بار است که طب سنتی اسلام و ایران به صورت دایرة‌المعارف درآمده و این کتاب با پیشنهاد فرهنگستان علوم پزشکی و کمیته طب اسلامی و طب سنتی به همت ۱۸۰ نفر از محققان به رشته تحریر درآمده است.

وی با بیان سابقه پزوهش و تالیف این کتاب خاطرنشان کرد: در این دایرة‌المعارف، طب ایرانی و اسلامی به صورت مدون، مستدل و مستند گردآوری شده که در تاریخ پزشکی ایران بی‌سابقه است.

وی افزود: پیش از این دو جلد دایرة‌المعارف منتشر شده بود و امروز جلد سوم آن که مربوط به جامع‌الادویه المفرده است، رونمایی شده و قرار است دو جلد دیگر این دایرة‌المعارف به زودی جمع‌آوری و منتشر شود که با انتشار این ٥ مجلد، پنج هزار صفحه با بیش از دو هزار عنوان در تعریف داروهای گیاهی و انواع بیماری‌ها در طب سنتی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رکن طب سنتی، طب ایرانی است، گفت: احیای طب سنتی و اسلامی جزو وظایف کمیته طب اسلامی و طب سنتی فرهنگستان علوم پزشکی است و تلاش می‌کنیم این دایرة‌المعارف را به زبان‌های دیگر ترجمه کنیم تا در سایر کشورها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ولایتی از غرفه‌های سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، آستان قدس رضوی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس‌، مجمع جهانی بیداری اسلامی و دیگر غرفه‌های دانشگاهی و عمومی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز