خبرگزاری کار ایران

حضور فعال مؤسسه غدیرشناسی در نمایشگاه قرآن کریم با ۲۱ بخش

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۴۵۱

رادیو غدیر مؤسسه غدیرشناسی با درخواست مدیران نمایشگاه، تحت عنوان رادیو عترت و به صورت پخش سراسری در نمایشگاه فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، مدیر روابط عمومی و سخنگوی غرفه مؤسسه غدیرشناسی از حضور فعال مؤسسه  در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم خبر داد و گفت: آثار مذهبی و تجسمی مؤسسه غدیرشناسی دراین نمایشگاه ارایه می‌شود.

امیر رهبر با بیان اینکه مؤسسه غدیرشناسی در قالب مراکز وابسته و با تمام توان خود در نمایشگاه حضور خواهد داشت، گفت: علاوه بر تهران در ۱۰ استان دیگر هم حضور فعال در نمایشگاه‌های قرآن خواهیم داشت.

وی افزود: مؤسسه غدیرشناسی در بخش‌های مختلفی همچون غدیرپژوهی، خورشید هشتم، سیره نبوی، نذر غدیر، فضای مجازی، شیعه پاسخ می‌گوید، مباهله، کودکان، علامه امینی، لبیک یا محمد (ص)، از قدر تاغدیر، رادیو عترت، ولایت فقیه، مهدویت، جریان‌های تکفیری، عرفان‌های نوظهور، خانواده علوی و بخش‌های دیگر در نمایشگاه قرآن کریم حضوری برجسته خواهد داشت.

امیر رهبر اضافه کرد: این مؤسسه وظایفی همچون پاسخگویى به سؤالات و شبهات و شناسایى خلأها و نیازها در عرصه فرق مختلف و عرفان‌های نوظهور را در نمایشگاه به عهده گرفته است که با دعوت از اساتید برجسته از حوزه علمیه قم، پذیرای مراجعه‌کنندگان به غرفه‌های مؤسسه غدیرشناسی در نمایشگاه است.

وی  در ادامه افزود: یکی دیگر از بخش‌های مهم مؤسسه غدیرشناسی در نمایشگاه امسال قرآن، جنبه سراسری پیدا کردن رادیو غدیر است که با توجه به درخواست مسئولین نمایشگاه، این رادیو از اجرای برنامه برای مخاطبان خاص و غدیرپژوهان به جنبه سراسری تغییر شکل داده و تحت عنوان رادیو عترت برای کل مخاطبین نمایشگاه قرآن، اجرا برنامه داشته باشد.

این رادیو در نمایشگاه امسال در قالب دو برنامه دوساعته علاوه بر معرفی مؤسسه غدیرشناسی به مخاطبین عزیزنمایشگاه با حضور کارشناسان مذهبی و برجسته به شکل برنامه پرسش و پاسخ و تببین موضوعات مختلف مذهبی روز، به اجرای برنامه برای همه عزیزان خواهد پرداخت.

مدیر روابط عمومی مؤسسه غدیرشناسی درباره بخش «شیعه پاسخ می‌گوید» گفت: کتاب گرانسنگ «شیعه پاسخ می‌گوید» از تالیفات ارزشمند آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله) است که با قلمی روان به پاسخگویی به شبهات اعتقادی می‌پردازد که مؤسسه غدیرشناسی این پاسخگویی به شبهات را به صورت میدانی کرده و با دعوت از کارشناسان مذهبی در محل نمایشگاه، به صورت زنده در قالب رادیو عترت و پاسخگویی چهره به چهره، این موارد را پاسخ خواهد داد و همچنین مخاطبان را به شرکت در این مسابقه دعوت می‌کند.

امیر رهبر به بخش مباهله اشاره کرد و ادامه داد: مباهله سند افتخار اسلام است و متاسفانه فعالیت خاصی در این زمینه انجام نشده است که در این بخش در قالب آثار تجسمی و عینی فرستاده شده در موضوعات مختلف مباهله، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

ایشان همچنین به بخش‌های مختلف و متنوع برای کودکان و نوجوانان اشاره و خاطرنشان کرد: که در این دو بخش از روحانیونی دعوت شده که کاملا زبان برخورد با این قشر را بداند و با روش‌های کاملا امروزی، این قشر حساس و مهم را به آموزه‌های دینی جذب کند.

مدیر اطلاع‌رسانی مؤسسه غدیرشناسی درباره بخش لبیک یا محمد (ص) این طور توضیح داد: در این بخش در نظر است که از افرادی که تازه مسلمان شده‌اند، دعوت شود و با آنها به گفتگو بنشیند و در رادیو عترت به طور مستقیم و زنده در محوطه داخلی و بیرونی نمایشگاه قرآن پخش شود.

امیر رهبر درباره بخش حدیث بندگی هم با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با شبکه قرآن درباره برگزاری مسابقه «پیام آور غدیر» گفت: صاحب کتاب ارزشمند «الغدیر» هنوز به درستی معرفی نشده، لذا مؤسسه غدیرشناسی با همکاری شبکه قرآن، اقدام به برگزاری مسابقه «پیام آور غدیر» می‌کند که علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مؤسسه مراجعه کنند.

مدیراطلاع رسانی مؤسسه با توضیح درباره بخش خورشید هشتم، با اشاره به این موضوع که هدف از تشکیل این بخش امام رضا (ع) شناسی است، ادامه داد: مردم کشور ما با همه علایقی که به ساحت مقدس امام رئوف(ع)  دارند، ولیکن شناخت دقیقی از آن حضرت ندارند و لذا مؤسسه این نیاز را احساس کرد که در این مورد یک بخش مستقل ببیند و براین اساس برنامه‌های مفید و گسترده‌ای در این بخش دارد.

او در پایان با اشاره به بخش خانواده علوی اظهار داشت: برای گسترش ترویج فرهنگ علوی و مبانی ولایت و شیعه در بین خانواده‌های گرامی و با توجه به هجمه دشمنان که از طریق ماهواره، اینترنت و پیام‌رسان یا به عبارتی پیام‌دزدهای خارجی بر خانواده‌های ایرانی تحمیل شده است، لذا مؤسسه غدیرشناسی را بر آن داشت که در نمایشگاه در این بخش حضور فعال‌تر و معناداری داشته باشیم که واقعا برنامه‌های بسیار خوبی پیش‌بینی شده است.

امیر رهبر در پایان با دعوت از حضور همه مردم عزیز و مسئولین خدوم نظام مقدس اسلامی برای بازدید از غرفه‌ها مختلف مؤسسه غدیرشناسی و همچنین شرکت در برنامه زنده رادیو عترت تحت مدیریت مؤسسه غدیرشناسی، اضافه کرد: ریاست مؤسسه غدیرشناسی حضرت آیت الله سعید شاه آبادی با توجه به اهمیت این نمایشگاه و لزوم ارتباط چهره به چهره با همه مردم،هر روز در ساعت‌های مختلف در نمایشگاه قرآن کریم حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز