خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با رئیس هیئت‌مدیره موسسه هواداران هنر ایرانیان مطرح شد؛

خراسانی‌ها در خانه خودشان هم مظلومند/جزئیات اجرای دو گروه صبا و سیمرغ درکنار تجلیل از عثمان محمدپرست

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۷۵۴

امروز (پنجشنبه) و فردا و پس‌فردا (جمعه و شنبه 27، 28 و 29 اردیبهشت) دو گروه صبا و سیمرغ به نمایندگی از موسیقی نواحی خراسان در تالار رودکی به اجرای برنامه می‌پردازند و روز شنبه از عثمان محمدپرست، دوتارنواز خراسانی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جلالیان، مدیر پروژه «شب‌های موسیقی خراسان» و رئیس هیئت‌ مدیره مؤسسه هواداران هنر ایرانیان در مورد برنامه «نوای غربت موسیقی خراسان در تهران» که امروز (پنجشنبه) و فردا و پس‌فردا (جمعه و شنبه، 27، 28 و 29 اردیبهشت) در تالار رودکی برگزار می‌شود، گفت: کسانی که گمان کردند این کنسرت عثمان محمدپرست است دچار سوءتفاهم شدند و در این رویداد در واقع در کنار اجرای دو گروه موسیقی نواحی خراسان؛ صبا به سرپرستی خلیل شیری و سیمرغ به سرپرستی میثم قومورلو معروف به میثم افشین، از عثمان محمدپرست معروف به عثمان خوافی از استادان دوتارنوازی خراسان تقدیر خواهد شد.

جلالیان در مورد آنچه قرار بود سال گذشته با عنوان هفته موسیقی خراسان از 14 تا 18 اسفند به همت همین موسسه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شود، توضیح داد: از آن رویداد استقبالی نشد. قرار بود از 14 تا 18 اسفند شش گروه به اجرای برنامه بپردازند، ولی این اتفاق رخ نداد. ما چهاردهم و پانزدهم را لغو کردیم. به شانزدهم امیدواریم بود و هفدهم، که بازهم کسی نیامد و استقبالی نشد. ولی چون از عثمان محمدپرست دعوت کرده بودیم و او هم با وجود کسالت و اینکه روی ویلچر می‌نشیند دعوت ما را پذیرفته و به تهران آمده بود، مراسم تجلیل از او را در روز هجدهم برگزار کردیم. او در مراسمی غریبانه و فقیرانه که تنها هفت نفر برای حضور در سالنش بلیت خریده بودند و باقی مهمانانی بودند که دعوت کرده بودیم، گفت؛ یک عمر حمایتی از من نشد ولی دیگر از من گذشته است و اگر می‌توانید از جوانان موسیقی خراسان حمایت کنید. ناگفته نماند که مؤسسه هواداران هنر ایرانیان اساسا برای حمایت از موسیقی نواحی و بومی و هنرمندان خارج از مرکز ایجاد شده است. ما ساکن تهرانیم و امروز به سراغ موسیقی خراسان رفته‌ایم اما ممکن است فردا به سراغ موسیقی جنوب برویم، موسیقی لرستان، کردستان یا هر منطقه دیگری از ایران اما نکته ناراحت‌کننده در مورد موسیقی خراسان این است که این‌ها در خانه خودشان هم مظلوم واقع شده‌اند و به خاطر شرایطی که امروز هست در خانه خودشان هم اجازه اجرا ندارند و همین مظلومیت‌شان باعث شد ما کارمان را با آن‌ها آغا کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه هواداران هنر ایرانیان ادامه داد: در مراسم پیش رو، محمدپرست روز جمعه (28 اردیبهشت) وارد تهران می‌شود و شب برای تماشای اجرای گروه سیمرغ به تالار رودکی می‌رود و روز شنبه (29 اردیبهشت) پس از اجرای همان گروه، در همان تالار شاهد برگزاری مراسم تجلیل از او خواهیم بود. هر دو سانس امروز، پنجشنبه 27 اردیبهشت در ساعت 21 و 23 به گروه صبا اختصاص دارد و روز جمعه و شنبه که در هر روز شاهد برگزاری یک سانس در ساعت 21 خواهیم بود گروه سیمرغ روی صحنه خواهد رفت. اگر احیانا با استقبال مواجه شویم در روزهای جمعه و شنبه سانس دوم در ساعت 23 نیز باز خواهد شد و گروه ژنده‌پیل به سرپرستی احمد شامی‌شهدآبادی نیز به اجرای برنامه خواهد پرداخت. خوشحالم که این بار همه بلیت‌ها فروش رفته و ظرفیت‌مان تکمیل است.  

خراسانی‌ها در خانه خودشان هم مظلومند/جزئیات اجرای دو گروه صبا و سیمرغ درکنار تجلیل از عثمان محمدپرست

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز