خبرگزاری کار ایران

با حضور اهالی فوتبال و هنرمندان؛

مراسم رونمایی از سرود تیم ملی برگزار شد/پیشنهاد کی‌روش برای علی دایی+تصاویر

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۸۴۷

مراسم رونمایی از سرود تیم ملی فوتبال کشورمان با حضور اهالی فوتبال و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از سرود تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی روسیه عصر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت با حضور اهالی فوتبال و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم می توان به محمود پاک نیت، امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی مجید قناد، عنایت بخشی، اصغر همت، عبدالجبار کاکائی، جلیل فرجاد، اسماعیل خلج، پوریا امینی و... اشاره کرد.

از مدیران نیز می‌توان به سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد و علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی می‌توان به اینها اشاره کرد.

بازیکنان تیم ملی و سرمربی آن کارلوس کی‌روش، علی دایی و احمدرضا عابدزاده دیگر مهمانان ویژه این مراسم بودند.

اولین سخنران مراسم مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال بود. سپس کلیپی از ساخت سرود تیم ملی پخش شد و بعد از آن علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی روی صحنه رفت. او در صحبت‌های کوتاهی گفت: این آیین باشکوه پیوند میان هنر و ورزش است. در این رویداد برای اولین‌بار ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی دست به دست هم داده و 4 قطعه تولید کردند.

وی متذکر شد: دو قطعه اول بی‌کلام است و توسط شهرداد روحانی ساخته شده که به بازیکنان تیم ملی تقدیم شد. قطعه سوم را فریدون شهبازیان ساخته‌اند براساس شعری از عبدالجبار کاکائی با صدای سالار عقیلی و در قطعه چهارم نیز که "یازده ستاره" نام دارد سالار عقیلی از حضور بابک زرین به‌عنوان آهنگ‌ساز و احسان افشاری به‌عنوان شاعر بهره برده است.

سخنران بعدی این مراسم کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود که با دعوت از علی دایی روی سن از فدراسیون درخواست کرد او را به‌عنوان سفر دایم فوتبال ایران در جهان منصوب کنند.

بعد از آن محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان روی صحنه آمد.

در ادامه مراسم سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جهان جدید جهان رویدادهاست و در این رویدادهاست که سازو‌برگ ساخته دست آدمیان به چشم می‌آید. جام جهانی نیز یکی از این رویدادها است. فوتبال پدیده بزرگ است که علاقه‌مندان بسیار دارد. موسیقی نیز به همین صورت است و علاوه بر آن نیازی به ترجمه شدن ندارد. پیوند مبارک میان این دو عنصر محبوب فرصتی منغتم است تا ما تصویری کامل و دلپذیر از خود به نمایش بگذاریم.

او همچنین افزود: ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی در حرکتی درست بدون استفاده از بودجه دولتی و با بهره‌گیری  از اسپانسر خصوصی قطعات ویژه تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2018 را تولید کردند.

سپس نوبت به اجرای ارکستر سمفونیک به رهبری شهرزاد روحانی رسید. او ضمن تصحیح اسامی قطعاتش که علی اکبر صفی پور به اشتباه معرفی‌شان کرده بود، گفت: قطعه اول "زنده باد تیم ملی" نام دارد و قطعه دوم "سرود قهرمانان". پس از اجرای این دو قطعه توسط ارکستر سمفونیک، سالار عقیلی برای خواندن قطعه‌ای که به آهنگ‌سازی فریدون شهبازیان ساخته شده بود روی صحنه آمد.

سالار عقیلی دو قطعه با نام‌های "یازده ستاره" و "پیروزی خورشید" را اجرا کرد و در پایان ارکستر سمفونیک قطعه بی‌کلامی را با تنظیم عرفان وکیلی به کارلوس کی‌روش تقدیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز