خبرگزاری کار ایران

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه قرآن؛

صالحی: ما از طریق هنر می‌توانیم فضای قرآن را جذاب‌تر و موثرتر ارزیابی کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۶۸۸

وزیر ارشاد با بیان این‌که فضای مجازی به عنوان یک فضای واقعی در زندگی تبدیل شده است، افزود: چند سالی است که بحث‌های قرآنی با فضای مجازی نسبت ویژه‌ای یافته و به همین جهت امسال بخش فضای مجازی از لحاظ طبقه‌بندی و رویکرد شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی شامگاه جمعه 4 خرداد در حاشیه بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کرد، در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در نمایشگاه امسال شاهد چند تحول هستیم، اظهار کرد: نکته اول فضای بصری و جذابیت‌های ظاهری است. به طور طبیعی انتظاری که مردم از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها دارند این است که نمایشگاه از جذابیت بصری برخوردار باشد. خوشبختانه نمایشگاه امسال از این نظر شرایط بهتری دارد.

وی در ادامه با بیان این‌که فضای مجازی به عنوان یک فضای واقعی در زندگی تبدیل شده است، افزود: چند سالی است که بحث‌های قرآنی با فضای مجازی نسبت ویژه‌ای یافته و به همین جهت امسال بخش فضای مجازی از لحاظ طبقه‌بندی و رویکرد شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بخش‌ بین‌الملل نمایشگاه قرآن در روزهای آتی، یادآور شد: باید از ظرفیت بخش بین‌الملل قرآن بهره بیشتری ببریم تا کسانی که در این زمینه در داخل کشور فعالیت دارند، بتوانند از ظرفیت‌ها و فرصت‌های جدیدی برای حضور ما در خارج از کشور در عرصه فعالیت‌های قرآنی بهره ببرند. این‌که بخش بین‌الملل پس از چند سال غیبت مجددا راه‌اندازی می‌شود از نکات مثبت این نمایشگاه است.

صالحی در ادامه با اشاره به نکته دیگری در بخش هنر و قرآن در نمایشگاه قرآن ادامه داد: ما از طریق هنر می‌توانیم فضای قرآنی را جذاب‌تر و موثرتر ارزیابی کنیم. نمایشگاه‌های قبلی هم به این مساله توجه داشتند. اما به نظر می‌آید امسال حوزه‌های متنوع‌تری در عرصه هنر و قرآن در نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است. در رابطه با حضور مسئولان نیز باید بگویم که از مسئولان دعوت صورت گرفته و ان‌شاءالله در روزهای آتی حضور پیدا می‌کنند. ما خوشحالیم که توانسته‌ایم نمایشگاه را به گونه‌ای برگزار کنیم که بیشتر مردم جذب نمایشگاه شوند و حضور پرثمری داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که حوزه نشر قرآنی از حوزه‌های مهم است و از این باب می‌توانیم معارف را در فضای مکتوب موثرتر ترویج بدهیم، گفت: آنچه که به نظر می‌آید این است که ما باید به طرف کارهای کتاب‌سازی برویم. کتاب‌سازی و کپی‌برداری اگر در همه حوزه‌ها نادرست است در حوزه قرآن نادرست‌تر است. بهره‌گیری از هنر برای ترویج معارف قرآنی و هنجارسازی رفتار قرآنی یک رویکرد اصلی است که همواره مورد توجه وزارت ارشاد بوده است. در همین راستا طی یک سالی که از حضورم در این حوزه می‌گذرد، با صحبت‌هایی که در همین مدت با دوستان‌مان داشته‌ایم بر این اصل همواره به صورت جدی تاکید کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی یادآور شد: با توجه به نگاه فوق، اتفاق‌هایی در حال رخ دادن است که بخشی از آن‌ها در بخش خصوصی و بخش دیگر در بخش دولتی است. برای مثال در بخش خصوصی تولید فیلم سینمایی "فیل‌شاه" از جمله این تولیدات است. همچنین در حوزه آثار سینمایی چند کار دیگر در دستور کار است که امیدواریم به زودی در تمام حوزه‌های کودک و نوجوان بتوانیم به عرصه‌ی فعالیت‌های قرآنی نزدیک‌تر شویم.

صالحی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که قسمت دوم فیلم سینمایی ملک سلیمان(ع) نیز جزو فیلم‌های قرآنی است که قرار است از سوی دولت حمایت شود گفت: این کار هم جزو تولیداتی است که قرار است از سوی دولت ساخت قسمت دوم آن مورد حمایت قرار گیرد.

وی در مورد عاقبت نمایش فیلم سینمایی "رستاخیز" نیز گفت: در این بازدید که معطوف به نمایشگاه قرآن است بهتر است به سوالات مربوط به این حوزه پاسخ داده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه قرآن بخش فضای مجازی، غرفه‌های کودک و نوجوان، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و از سوره‌های سرخ بازدید کرد. در بازدید از غرفه سوره‌های سرخ که به معرفی شهدای قرآنی اختصاص داشت، از وزیر ارشاد خواسته شد تا یکی از شهداء را انتخاب کرده و در اولین سفر زیارتی خود به یکی از اماکن مقدسه، نایب‌الزیاره این شهید باشد.

وزیر فرهنگ در ادامه بازدید خود از بخش دانشگاهی و پس از آن از بخش جهاد دانشگاهی بازدید کرد.

در بخش بازدید از بخش جهاد دانشگاهی، از فعالیت‌های قرآنی این نهاد سوال پرسید و خواستار اطلاع از آخرین دستاوردهای جهاد دانشگاهی شد.

در این بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فرآیند تولید قرآن واضح که به همت بخش‌های قرآنی جهاد دانشگاهی تهیه شده است، مطلع شد. در ادامه از غرفه نورالمجتبی(ع)، غرفه آیه محبوب من، یادمان امام خمینی (ره) و یاران نیز بازدید کرد. وی در بخش آخر بازدید خود به بخش‌های هنری حاضر در نمایشگاه قرآن سر زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز