خبرگزاری کار ایران

میلاد نیک‌آبادی مدیر کانون تئاتر دانشگاهی شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۶۹۲

شهرام کرمی در حکمی میلاد نیک‌آبادی را به عنوان مدیر کانون تئاتر دانشگاهی اداره‌کل هنرهای نمایشی منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، میلاد نیک‌آبادی متولد  ۱۳۶۴، فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده‌ی هنر و معماری و کارگردان، منتقد و مدرس دانشگاه با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان مدیر کانون تئاتر دانشگاهی منصوب شد.

در متن حکم این هنرمند آمده است:

«تأثیرات دانشگاه و تحصیلات آکادمیک بر روند گسترش و رشد تئاتر در کشور بر کسی پوشیده نیست. تربیت نسل جدید و پرشور دانش آموخته­‌های هنر نمایش و ورود به دنیای پژوهش، تولید، اجرا و مدیریت تئاتر در کشور رخداد مبارکی است که می­‌بایست به بهترین شکل ممکن در راستای ارتقاء سطح کیفی، روزآمدی و نشاط و پویایی نمایش کشور از آن بهره گرفت.

ارتباط و تعامل مستمر و پویا با دانشجویان و بدنه دانشگاهی تئاتر، کمک به هدایت تحصیلی، ایجاد شور و نشاط منطقی و افزایش کارآمدی فارغ‌التحصیلان این رشته هنری و بسترسازی گذار مبتنی بر دانش و تجربه از تئاتر دانشگاهی به دنیای حرفه‌­ای تئاتر می­‌تواند زمینه را برای حضور مفیدتر و اثرگذارتر جوانان تحصیل کرده در شئون مختلف تئاتر کشور فراهم نماید.

به موجب این حکم و با توجه به تجربه، تخصص و نشاط جوانی به عنوان «مدیر کانون تئاتر دانشگاهی» منصوب می­‌شوید.

امید که با مهر ایزد منان و بهره‌­گیری از راهنمایی­‌های اصحاب فرهیخته نمایش کشور و تشکیل شورای کانون تئاتر دانشگاهی در پیش‌برد اهداف این حوزه پیروز و سربلند باشید.»

نیک آبادی که تئاتر را از شهر درود آغاز کرده و تا سال ۸۴ عضو رسمی انجمن نمایش این شهرستان بوده است در پیشینه فعالیت هنری خود ​مدیر اجرایی در جشنواره نمایش‌های کوتاه استان لرستان، چاپ بیش از ۲۰ عنوان نقد تئاتر در روزنامه‌های شرق، تهران امروز، فرهیختگان، فصلنامه نمایشنامه، مجله نمایش و...، عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، عضو کانون جهانی منتقدان تئاتر، عضو هیئت مدیره انجمن علمی کارگردانی خانه تئاتر دانشگاهی ایران، مدیر تماشاخانه مسعودیه (۱۳۹۴- ۱۳۹۵)، دبیر دو دوره "هفته تئاتردانشگاهی باران" در تئاتر باران، مدیر بخش "نسل نو" در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را دارد.

این کارگردان جوان آثاری همچون ‌"طلوع‌تاریک"،"شیخان‌زاگرس"، "مکبث"، "قلاده‌ای‌برای‌ یک‌سگ‌مرده"، "مالون می‌میرد"، "زمانی برای زندگی"، "خیال روی خطوط موازی"، "تلخ، همچون خون در رگ‌های یرما"،"تولد، زندگی، مرگ"، "اسب عصاری"، "پروانه زرد روشن"، "رابینسون کروزوئه"، "مده‌آ"، "اتراق در خواب قیلوله"، "مده آ، فصل دوم" را کارگردانی کرده است.

او به عنوان بازیگر نیز در نمایش‌های نمایش‌های "طلوع تاریک"، "آرسنال"، "سوسیوش"، "شیخان زاگرس"، "شب واقعه"، "شب روی سنگ‌فرش‌های خیس"، "تماشاچی محکوم به اعدام"، "پس از واقعه" و... حضور داشته و موفق به کسب جوایز مختلفِ بازیگری، طراحی صحنه و کارگردانی از جشنواره‌های بین‌المللی فجر، white tower بلاروس، تئاتر دانشگاهی ایران، تجربه، مقاومت (تهران)، ملی مقاومت (فتح خرمشهر)، سراسری ایثار، استانی، بسیج، دانش‌آموزی و... شده است.

نیک‌آبادی تاکنون برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی (کارگردانی- بازیگری - نقد) در شهرهای تهران، شهر قدس، سقز، گرگان، دورود، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، جزیره خارک، کشور بلاروس و... را به انجام رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز