خبرگزاری کار ایران

نگاهی به مسائل اجتماعی و روان‌شناختی در مجموعه داستان «یکی در آینه»

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۴۷۱

مجموعه داستان «یکی در آینه» شامل شش داستان کوتاه به نویسندگی طاهره زارع و در شصت صفحه است که به تازگی ازسوی نشر روزگار به چاپ رسیده است.

به گزارش ایلنا، «یکی در آینه» مجموعه داستانی از طاهره زارع (سویدا) است که در شصت صفحه و در قطع وزیری توسط انتشارات روزگار وارد بازار کتاب شده است.

داستان اول، شرح حال زن نویسنده‌ای است که به خواب می‌رود. هزار سال بعد از خواب بیدار می‌شود و به دنبال همسرش که ناگهان او و نوزادش را تنها می‌گذارد، می‌گردد. این بیداری در واقع نوعی مکاشفه و رجوع به خود است.

داستان دوم، داستان مردی ست که از زمان کودکی خودش را مورد بی‌مهری پدر می‌دیده و به همین دلیل دچار مشکلات روانی شده و حالا بعد از گذشت سال‌ها به خانه پدری خود بازگشته و در عالم خیال به گذشته سفر می‌کند.

در داستان سوم نویسنده با طراحی یک ماجرای عاشقانه به مشکلات زنان در جوامع سنتی و خصوصاً معضل خودسوزی پرداخته است.

چهارمین داستان، سرگذشت جوانی ست که به بیماری ام‌اس مبتلاست و در بستر مرگ کودکی خودش را که در خرمشهر است به تصویر می‌کشد.

داستان پنجم ماجرای عاشقانه مردی ست که به یک اختلال جنسی مبتلاست. نویسنده در این داستان به صورت غیرمستقیم مشکلات افرادی که نگاه‌شان به مسائل جنسی غیر معمول است را به تصویر کشیده است.

داستان ششم و نهایی این ‌مجموعه، به ماجرای زنی پرداخته است که همسرش طی یک حادثه به کما می‌رود. زن بعد از سال‌ها و در حالی که همسرش زنده است وارد یک رابطه عاطفی جدید می‌شود که معضلاتی را برایش ایجاد می‌کند.

این مجموعه داستان به سبک مدرن نوشته شده و اولین مجموعه داستان چاپ شده از طاهره زارع (سویدا) است.

نگاه خاص نویسنده به مسائل اجتماعی و روان شناختی از نکات قابل تامل در مجموعه داستان کوتاه «یکی در آینه» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز