خبرگزاری کار ایران

رهبر ارکستر سمفونیک تهران: دلیل حضور ما در روسیه، جام جهانی فوتبال نیست!

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۰۱۵

شهرداد روحانی می‌گوید این سوتفاهم به وجود آمده که ما و منتخبی از ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی به بهانه برگزاری جام جهانی به روسیه آمده‌ایم در حالی که اصلا این طور نیست.

به گزارش ایلنا، شهرداد روحانی (رهبر ارکستر سمفونیک تهران) در آستانه برگزاری دومین کنسرت منتخب ارکسترهای دولتی ایران در شهر مسکو که امروز یکشنبه 27 خرداد برگزار می‌شود، در جمع خبرنگاران اعزامی به این کشور، گفت: لازم است در اینجا به یک سوتفاهم پاسخ دهم تا برخی از مخاطبان این طور فکر نکنند که گروه ما به دلیل برگزاری جام جهانی فوتبال به کشور روسیه سفر کرده است. طی روزهای اخیر این سوتفاهم به وجود آمده که ما به بهانه برگزاری جام جهانی به روسیه آمده‌ایم در حالی که اصلا این طور نیست و هدف از سفر گروه ما به روسیه اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ای است که پیش از این بین بنیاد رودکی و کنسرواتوار چایکوفسکی به امضا رسیده بود و طبق آن قرار بود ما اجراهایی در این کشور داشته باشیم.

او ادامه داد: خوشبختانه برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رفت که اجرای گروه منتخب ارکسترهای دولتی ایران همزمان با ایام جام جهانی فوتبال در روسیه صورت گرفت و ما به همین مناسبت چهار قطعه آماده کردیم تا بتوانیم در این ایام، علاوه بر حفظ شاکله اصلی برنامه خودمان، حال و هوایی ورزشی هم پیدا کنیم. اما آن‌چه باید مورد توجه قرار بگیرد کلیت ماجرای امضای تفاهم‌نامه با کنسرواتوار چایکوفسکی است که باید آن را به طور کامل از ماجرای جام جهانی و فوتبال جدا کرد، زیرا ما فضا را به گونه‌ای طراحی کردیم که علاقه‌مندان و مخاطبان خارجی این کنسرت‌ها بتوانند شاهد توانایی و هنرنمایی نوازندگان ایرانی در اجرای قطعات موسیقی کلاسیک و قطعات موسیقی ایرانی باشند.

روحانی افزود: در اولین کنسرتی که چند روز پیش (پنجشنبه 24 خرداد) در تالار فیلارمونیک شهر سن‌پترزبورگ اجرا کردیم، شاهد بودیم که بیش از 70 درصد جمعیت سالن، مخاطبان غیرایرانی بودند. همچنین طی مدت کوتاه حضور ما در روسیه چندین شبکه تلویزیونی خارجی‌زبان با من مصاحبه کردند و از کیفیت اجرای برنامه‌ گفتند که نشان‌دهنده اثر مثبت حضور گروه ایرانی در روسیه است. به اعتقاد من حضور منتخب ارکستر سمفونیک تهران و ار کستر ملی ایران در روسیه بهانه‌ای است که بتوانیم توانایی موزیسین‌های ایرانی را به جامعه بیرون از ایران معرفی کرده و به آن‌ها نشان دهیم که این نوازندگان می‌توانند قطعاتی از موزیسین‌های بزرگ روسی و قطعاتی از موزیسین‌های ایرانی را در قالب یک ارکستر اجرا کنند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: قطعا همزمانی حضور گروه ایرانی در روسیه با مسابقات جام جهانی فوتبال امتیاز بسیار خوبی برای ما بوده است ولی ما به دنبال تماشاگران جام جهانی نیستیم چون اساسا هدف ما جامعه مخاطبان جام جهانی نیستند. آن‌چه برای ما در این سفر دارای اهمیت بسیار فراوانی است آشنایی مخاطبان غیرایرانی با مجموعه‌هایی چون ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران است که خوشبختانه تاکنون استقبال بسیار خوبی از برنامه‌ ما کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز