خبرگزاری کار ایران

در اکران ویژه فیلم «توران خانم» مطرح شد:

اگراز مردم سوءاستفاده نشود قطعا کمک خود را دریغ نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۴۸

اکران ویژه فیلم «توران خانم» با حضور عوامل و جمعی از اهالی سینما شب گذشته پنجشنبه ۳۱ خرداد با حضور اهالی سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهناز افشار، بازیگر سینما و سخنگوی کمپین «بدسرپرست تنهاتر است» بعد از نمایش این فیلم طی سخنانی گفت: در روزهای اخیر اخبار دردناکی را درباره کودکان و اتفاقاتی که بعضاً برای آنها می‌افتد می‌شنویم در حالی که همه ما منتظر تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس هستیم.

وی ادامه داد: اگر امروز ما شخصیت‌هایی همچون توران میرهادی را به اندازه‌ای داشتیم که می‌توانستیم از آنها در سمت‌های مختلف استفاده کنیم قطعاً بسیاری از مشکلات ما در حوزه کودکان و خانواده‌ها حل شده بود زیرا توران میرهادی همه زندگی خود را وقف کودکان کرد و در این راه نیز اصلاً به فکر دیده شدن خودش نبود و فقط به کار گروهی و نتیجه مطلوب فکر می‌کرد.

افشار با تشکر از خبرنگاران در پیگیری و انتشار اخبار مشکلات کودکان افزود:‌ توران میرهادی معتقد بود اگر مردم احساس کنند که از آنها سوءاستفاده نمی‌شود و با آنها صادق هستند قطعاً همکاری و کمک خود را دریغ نمی‌کند. میرهادی تا سن ۸۵ سالگی و تا زمانی که از دنیا برود هرگز دست از کار و فعالیت برنداشت و ای کاش فیلم مستند زندگی وی را در همه مدرسه‌ها و برای همه مدیران آموزش و پرورش نمایش بدهند و قصه زندگی او را برای کودکان تعریف کند.

فریدون جیرانی، کارگردان سینما و منتقد نیز گفت: مستند «توران خانم» مستند بسیار مهمی از نگاه‌های مختلف است. این مستند به زندگی شخصی توران میرهادی و فعالیت‌های اجتماعی او به خوبی پرداخته است. البته توران میرهادی علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی، قبل از انقلاب زندگی پرفراز و نشیب سیاسی نیز داشته است که می‌توانست در این فیلم به آن بیشتر توجه شود.

مازیار میری، کارگردان سینما نیز گفت: این فیلم نشانه یک امید است و به نسل حاضر نشان می‌دهد که افرادی در این کشور حضور دارند که تا پایان عمر و حتی تا سن ۸۵ سالگی فقط با استفاده از سرمایه بخش خصوصی به فکر خدمت به مردم و کودکان هستند و همه ما باید تلاش کنیم این فیلم توسط همه خانواده‌ها و نسل جوان دیده شود و با نمایش این فیلم به نوعی به نسل حاضر امید بدهیم.

کیوان کثیریان، منتقد سینما نیز گفت: یکی از دلایلی که مخاطبان از اکران فیلم «توران خانم» استقبال کردند این است که این فیلم بدون حمایت دستگاه‌های دولتی و توسط بخش خصوصی ساخته شده است اما قطعاً باید این فیلم را برای دولتمردان و حتی اعضای هیات دولت نشان داد.

مازیار فکری ارشاد نیز ساخت فیلم‌هایی همچون توران خانم را گامی مهم در راستای معرفی شخصیت‌های اثرگذار به جامعه دانست و معتقد بود که این فیلم باید در زمین و فضای خودش و برای مخاطبان خودش اکران و به نمایش دربیاید.

مجتبی میرطهماسب، یکی از کارگردان‌های فیلم «توران خانم» نیز گفت: سال‌هاست که من فیلم‌هایی که می‌سازم تقریباً از همین جنس فیلم «توران خانم» است و قبل از این فیلم مستند ۶ قسمتی «کارستان» را ساختیم و معتقدم از هر کدام از این شخصیت‌هایی که در این فیلم‌ها حضور دارند فقط یک نکته یاد بگیریم زندگی ما تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به انتخاب سیستم اکران اینترنتی فیلم توران خانم برای اولین بار گفت: من در کنار دوستانم همچون خانم رخشان بنی‌اعتماد و بقیه کسانی که در ساخت این مستندها ما را کمک کردند فقط به نمایش و پخش این فیلم‌ها نگاه داریم و اصلاً به سود در زمان ساخت و یا اکران فکر نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: اکران اینترنتی برای ما یک انتخاب بود و ما بر این اساس این اکران را انتخاب کردیم که همانطور که توران میرهادی گفته بود مردم اگر اعتماد کنند قطعاً حمایت و انتخاب خواهند کرد. متاسفانه فیلم‌های مستند به خصوص فیلم‌هایی از جنس «کارستان» و «توران خانم» همچنان با مشکل پخش و نمایش عمومی همراه هستند. ما تلویزیون را که محل اصلی نمایش فیلم‌های مستند است در اختیار نداریم و در اکران عمومی نیز اجازه اکران گسترده در سینماها به اینگونه فیلم‌ها داده نمی‌شود.

کارگردان «توران خانم» ادامه داد: استقبال مخاطبان از اکران اینترنتی بسیار بالاتر از چیزی بود که ما پیش‌بینی کرده بودیم. در طی چهار روز اکران این فیلم از طریق اینترنت بیش از ۹ هزار نفر به تماشای این فیلم نشستند. در حالی که در سال گذشته ما مجموعه فیلم‌های «کارستان» را از طریق سینماهای هنر و تجربه به مدت 6 ماه و در چهار سئانس اکران کرده‌ایم که کلاً پنج هزار نفر به تماشای این فیلم‌ها نشستند. بنابه تقاضای اهالی سینما و مخاطبان اکران اینترنتی این فیلم تا پایان روز سوم تیرماه تمدید شده است.

اکران ویژه فیلم مستند «توران خانم» ساخته رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرطهماسب با همکاری سامانه اینترنتی و وی‌اودی هاشور و کافی‌شاپ فرهنگی رزوود برگزار شد و بنا به درخواست مخاطبان اکران اینترنتی این فیلم تا روز یکشنبه سوم تیرماه تمدید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز